Mjesečno održavanje društvenih mreža

By | Društvene mreže | No Comments

Izrada-otvaranje, prijave, kreiranje poslovnih stranica na svim društvenim mrežama: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube, i ostale po potrebi.

  • opcija mjesečnog ažuriranja i vođenja samostalno ili u skladu sa ažuriranjem internet stranice 3 puta tjedno, odnosno 12 puta mjesečno
  • ažuriranje i ostalih društvenih mreža, prema dogovoru: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube…
  • izrada oglasnih kampanja na Facebooku, uz dogovaranje realno potrebnog budžeta prema Oglašivaču
  • izrada marekting plana za objave i oglašavanje
  • analitika i statistika ne mjesečnoj bazi

Nije društvena mreža samo Facebook, jer su kod nas i u svijetu vrlo zastupljeni Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube, Pinterest itd.

Zašto je važno biti na društvenim mrežama njima?

Danas je nezamislivo poslovanje bez poslovnih stranica na društvenim mrežama jer one otvaraju nove tržišne prostore i mogućnosti poslovanja.
Svaka od nabrojanih mreža pokriva svoj dio tržišta, odnosno korisnika i ima svoje specifičnosti. Većina ozbiljnih tvrtki zastupljena na svim važnijim društvenim mrežama, svakako ne žele baratati samo jednom, jer su itekako svjesni da s takvom politikom ne pokrivaju sve mogućnosti, odnosno cjelokupno potencijalno tržište.

Od izuzetne je važnosti za firme rejting na tražilicama, te sam internet marketing, utjecaj kroz društvene mreže koji direktno utječe na poboljšavanje poslovanja.

Tržište društvenih mreža je neograničeno i daje bezbroj neiscrpnih mogućnosti, naravno uz pretpostavku poznavanja sistema rada, uporan trud i svakodnevne aktivosti.

Tabitha oblikovanje d.o.o. se specijalizirala za osluškivanje potreba i želja svojih klijenata, u skladu sa njihovim poslovanjem, te na kreativan i profesionalan način brendira i etablira vaš brend na društvenim mrežama.

Za detaljnije informacije obratite se na mail: info@tabitha.hr

Prošlo je 15 godina od dolaska Facebooka

By | Društvene mreže | No Comments
Facebook je u petnaest godina od osnivanja učinio velike korake prema ostvarenju sna Marka Zuckerberga da poveže svijet, ali je pritom napravio i goleme pogreške koje su neke od njegovih pobornika pretvorili u glasne kritičare

Društvena mreža osnovana je 4. veljače 2004. u Zuckerbergovoj studentskoj spavaonici na Harvardu i od tada je ostvarila nezamisliv uspjeh privukavši 2,3 milijarde korisnika koji platformu koriste za razmjenu informacija i povezivanje.

No izložena je i kritikama da je više usredotočena na rast nego na zaštitu korisnika.

‘To je vrlo sada moćna kompanije koja je stvorila vrlo privlačan proizvod o kojem su mnogi postali ovisni’, rekao je analitičar Josh Bernoff. ‘Zbog toga ima i golemu odgovornost’, naglasio je.

Facebook je prošle godine bio upleten u niz skandala u vezi sa zaštitom podataka i kršenjem privatnosti korisnika te bojazni da vodećom svjetskom društvenom mrežom manipuliraju strani interesi za vlastitu političku korist.

‘Nakon niza izazova u 2018., Facebook više ne hvale zbog inovativnosti. Sada ga kritiziraju’, kaže analitičarka tržišta Debra Aho Williamson. ‘Facebooku je 15 godina i suočava se sa zrelošću. Nije to više kompanija na svom početku”, dodala je.

Samo digitalni div Google ima više prihoda od Facebooka od oglašavanja na internetu. Facebook je vlasnik i aplikacija poput Instagrama, Messengera i WhatsAppa, od kojih svaka ima više od milijardu korisnika.

Zuckerberg (34) i dalje brani svoj poslovni model i tvrdi da Facebook nije prodavao podatke o svojim korisnicima te da mu se može vjerovati. Ustraje u tome da njegova društvena mreža zarađuje od ciljanih oglasa utemeljenih na onome što saznaje od korisnika i tako uslugu održava besplatnom.

Kompanija priznaje da mora učiniti više da povrati povjerenje pa je uložila milijarde dolara u sigurnost i ima 30 tisuća ljudi koji rade samo na tome.

‘Kada kompanija stekne veliku moć i tvrdi da radi najbolje za vas, to znači da je itekako treba provjeravati. To smo naučili u kapitalizmu’, kaže Bernoff.

On sumnja da će se ljudi okrenuti leđa Facebooku zbog narušenog povjerenja i objašnjava da su potrošači spremni razmijeniti veliku količinu podataka za malo pogodnosti.

Facebook je unatoč valu skandala prošle godine imao rekordnu dobit od 22 milijarde eura.

U međuvremenu, Zuckerberg je uspio u namjeri da poveže razvijeni svijet, ali onaj ostali tek se treba ‘zakačiti’ na društvene mreže.

Po postojećim podacima 46,7 posto korisnika interneta, odnosno nešto više od 23 posto svjetske populacije koristi se Facebookom pa za širenje itekako ima prostora.

Facebook treba postati i lider u suzbijanju manipulacije lažnim vijestima, zaštiti podataka i paziti na promjene komunikacijskih preferencija korisnika, kaže Bernoff.

Zuckerberg se ove godine osobno kani više angažirati na javnim forumima o tome kako tehnologija može bolje služiti društvu.

Konačno i na Messengeru možete poništiti poslanu poruku

By | Društvene mreže | No Comments
Svi smo bar jednom slučajno poslali poruku nekome kome nije bila namijenjena i zbog toga požalili. U Facebooku su uveli način kako vratiti poslane poruke. Ne morate čak ni žuriti

Kako biste uklonili poruku koju ste poslali i želi te ju vratiti kucnite na nju. Pojavit će se opcija Remove for everyone. Odaberite ju i to je to.

Možete također i odabrati opciju koja uklanja samo odabrane poruke – kucnite na Remove for me. U oba slučaja poruke možete povući do deset minuta nakon što ste ih poslali, u razgovorima jedan na jedan i grupnim.

Značajka postupno postaje dostupnom za uređaje s operativnim sustavima Android i iOS. U izdanju aplikacije Messenger za web poruke možete ukloniti kao zadržite kursor računalnog miša iznad sličice s tri točkice uz balončić za razgovor i kliknite na dugme Remove.

Tko najviše dijeli lažne vijesti na internetu?

By | Vijesti | No Comments

STARIJI Amerikanci nesrazmjerno češće dijele lažne vijesti na Facebooku, prema novoj analizi istraživača sa Sveučilišta u New Yorku i Sveučilišta u Princetonu.

Štoviše, stariji korisnici Facebooka češće na njima dijele lažne vijesti od mlađih bez obzira na spol, obrazovanje, rasu, prihode ili na to koliko poveznica su podijelili – pa čak i stranci za koju glasaju, prenosi portal Verge.

Ovo posljednje je možda iznenađujuće, s obzirom na burne rasprave o ulozi koju su lažne vijesti imale u pobjedi republikanskog kandidata Donalda Trumpa na američkim predsjedničkim izborima. Barem jedna studija utvrdila je da su pro-Trump lažne vijesti na društvenim mrežama uvjerile neke ljude da glasaju za Trumpa, a ne za njegovu demokratsku protukandidatkinju Hillary Clinton.

Prema drugoj studiji, doduše, relativno malo korisnika Facebooka zaista otvori linkove na lažne vijesti na koju naleti, ali to ne znači da sami njihovi naslovi nemaju daleki doseg na News Feedu.

11 % starijih od 65 dijelilo lažne vijesti, samo 3 % mlađih od 29

Nova studija, objavljena u časopisu Science Advances, istražila je ponašanje korisnika mjesecima prije i nakon američkih izbora 2016. Početkom 2016., akademici su počeli surađivati s istraživačkom tvrtkom YouGov i okupili panel od 3500 ljudi, i korisnika Facebooka i onih koji to nisu. 16. studenog, tjedan dana nakon izbora, pitali su korisnike Facebooka na panelu da instaliraju aplikaciju koja će im omogućiti da dijele podatke, uključujući religiozne i političke stavove, njihove profile, objave na njihovim timelineovima i stranice koje slijede.

Istraživači su potom usporedili linkove koje su pronašli na njihovim timelineovima s popisom web-domena za koje je utvrđeno da objavljuju lažne vijesti. Kasnije su usporedili linkove s još četiri popisa lažnih vijesti i izvora radi dodatne provjere.

Ispitanici su dijelili lažne vijesti relativno rijetko, neovisno o dobi. Samo 8.5 korisnika u studiji podijelilo je barem jedan link sa stranice lažnih vijesti. Korisnici koji su se identificirali kao konzervativni češće su ih dijelili od onih koji su se identificirali kao liberalni: 18 % republikanaca naprema samo 4 % demokrata.

Ali stariji korisnici najviše su pojačali taj nesrazmjer: 11 % korisnika starijih od 65 podijelilo je lažne vijesti, naprema samo 3 % onih od 18 do 29 godina starosti. Nadalje, stariji od 65 dijelili su lažne vijesti više nego dvostruko više od iduće grupe, onih između 45 i 65.

Stariji ljudi češće šire lažne vijesti neovisno o ideologiji 

“Kad spomenemo rezultat o dobi (korisnika), mnogi ljudi kažu, ‘oh da, to je tako očito’. Za mene je prilično upadljivo da se taj odnos održava i kad kontroliramo za varijable poput stranačke pripadnosti i ideologije. Činjenica da je neovisan o ovim drugim obilježjima za mene je prilično zanimljiva. Nije samo posljedica toga što su stariji ljudi konzervativniji”, rekao je koautor studije Andrew Ness za Verge.

Studija ipak ne iznosi zaključke zašto stariji korisnici više dijele lažne vijesti, iako istraživači upućuju na dvije moguće teorije. Prva je da stariji ljudi, koji su došli na internet kasnije, nemaju vještine digitalne pismenosti koje imaju mlađi korisnici. Druga je da ljudi naprosto kognitivno sve više slabe s godinama, zbog čega sve lakše padaju na prevare.

Nedostatak digitalne pismenosti i ranije je prepoznat kao faktor u dijeljenju lažnih vijesti, kao u Indiji gdje je viralna lažna vijest na kraju dovela do višestrukog ubojstva. S druge strane, znakovito je da su stariji Amerikanci toliko skloni pasti na prijevare da FBI ima posebnu stranicu posvećenu samo njima.

Guess i njegovi kolege nadaju se da će u budućnosti pomnije istražiti obje hipoteze – da širenje lažnih vijesti dijele stariji ljudi i da ih dijele digitalno nepismeni.

“Rezultat o dobi u ovom (znanstvenom) članku vrlo izravno ukazuje na set rješenja koja će vjerojatno biti najučinkovitija. Ako je problem koncentriran u relativnoj maloj skupini ljudi, onda će nas razmišljanje o intervencijama koje bi bile najučinkovitije za te ljude odvesti mnogo dalje”, zaključuje Matthew Gentzkow, viši znanstveni suradnik na Stanford institutu za istraživanje ekonomske politike.

Izvor: index.hr

Facebook će objediniti dopisivanje kroz WhatsApp, Messenger i Instagram

By | Društvene mreže | No Comments

Čini se kako će se uskoro sve Facebookove aplikacije koje podržavaju dopisivanje više-manje bazirati na istom sustavu. Facebookov CEO Mark Zuckerberg, prema posljednjim informacijama, planira integraciju ova tri sustava kako bi iskustvo dopisivanja preko Facebookovih platformi bilo bolje i sigurnije.

Sustavi koji pogone osnovu Messengera, WhatsAppa i dijela za dopisivanje u Instagramu mijenjat će se kako bi svi u svom temelju bili samo drugačije verzije iste stvari. Ono što će se dogoditi jest mogućnost slanja poruka s Instagrama nekome tko ima samo WhatsApp što bi korisnicima trebalo osigurati bolje i sigurnije iskustvo – u teoriji.

Do sada ste mogli slati samo poruke osobama koje koriste istu aplikaciju kao i vi. Jasno, razlog tome je što Instagram i WhatsApp nisu izvorni softver Facebooka, a kako se Facebook tijekom godina širio i preuzimao druge tvrtke i aplikacije, nije se razmišljalo previše o integraciji, niti su (do tada prisutni) osnivači Instagrama i WhatsAppa to htjeli.

No uskoro će sve to biti stvar prošlosti pa smo sigurni kako će milijuni ljudi odmah zaboraviti na probleme s privatnosti i tipkati jedni drugima s WhatsAppa na Messenger i obrnuto.

Više sigurnosti, nadamo se.

Četvero neimenovanih izvora ističe kako se ovdje radi o modifikacijama koje će se odvijati unutar samih aplikacija i koje neće utjecati na korisničko iskustvo. Međutim, kako se ovdje ipak radi o velikoj količini posla očekuje se kako će cijela integracija dopisivanja na Facebookovim platformama realizirati tek krajem ove ili početkom iduće godine.

Također, Zuckerberg je navodno naredio dvostranu enkripciju za sve svoje aplikacije za dopisivanje kako bi sve poruke koje korisnici šalju bile što sigurnije. Ovo će najviše utjecati na promjene Instagrama i Messengera, jer bi WhatsApp već trebao biti u potpunosti enkriptiran. Ipak, jednak sustav enkripcije neophodan je kako bi se neometano mogle slati poruke između ove tri platforme. Valja dodati i kako će ove tri aplikacije i dalje ostati samostalne.

Osim toga, prema navodima izvora, Facebook ovim potezom želi što je moguće više povezati svoje platforme kako bi korisnici, jasno, manje odlazili kod konkurencije. Ipak, ovaj jači stisak znači kako se stvari u Facebookovoj politici mijenjaju, pogotovo nakon prošle godine kada je tvrtku zadesila gomila skandala.

Osnivači Instagrama i WhatsAppa već su odavno otišli iz fejsa, a čini se kako Zuckerberg i tim sada nemaju nikakvih prepreka u stvaranju ekosistema aplikacija koji će biti povezaniji nego što to možemo zamisliti. Pitanje je samo što će sve ovo povezivanje značiti za naše, već ionako lako dostupne podatke.

 

Izvor: netokracija.com

12 skrivenih Facebook funkcija koje će ti olakšati boravak na Facebooku

By | Društvene mreže | No Comments

Facebook je najpopularnija društvena mreža na svijetu, a taj status uglavnom je postigla zahvaljujući mnogobrojnim inovacijama koje nam redovito predstavlja. Iako će mnogi reći kako posljednjih nekoliko mjeseci te inovacije stvaraju više problema nego koristi, činjenica je da je Facebook postao robustan alat zahvaljujući kojem možete raditi svašta.

Mnogi korisnici nisu ni svjesni koje sve mogućnosti imaju na raspolaganju i vrlo vjerojatno koriste tek nekoliko posto od svih dostupnih funkcija. Da bismo vam malo poboljšali taj postotak danas smo odlučili otkriti koje su to skrivene Facebook funkcije koje možete početi koristiti za kvalitetniji boravak na Facebooku.

Iako je broj tih Facebook funkcija veliki, mi ćemo izdvojiti one najvažnije koje bi mogle biti od koristi običnim korisnicima. Jasno, marketingaši na raspolaganju imaju još hrpu naprednih alata koji im omogućuju da prate statistiku, grade zajednicu i optimiziraju svoje oglašavanje. No, naš fokus danas će biti ne običnim korisnicima koji Facebook koriste za razonodu. Slijedi lista 12 skrivenih Facebook funkcija koje će ti pomoći u boljem korištenju Facebooka:

 

Dodatna zaštita Facebook računa

Puno se prašine posljednjih mjeseci diglo oko toga koliko su korisnici zapravo sigurni na Facebooka. Činjenica je da Facebook prikuplja podatke o vama, no to ne znači nužno da će ti podaci završiti u rukama ljudi zle namjere. Veći problem u cijeloj priči predstavlja manjak truda samog korisnika, koji ulaže minimalni napor u zaštitu svojeg računa i podataka. Loše lozinke, prijavljivanje na javnim mjestima, korištenje raznih WiFi mreža – sve to može biti kobno ako želite zaštiti Facebook računa.

Ako želite podići razinu sigurnosti Facebook računa možete otići u Settings pa zatim Security and Login – gdje će vam se otvoriti popis stavki koje možete uključiti za bolju zaštitu računa. Možete uključiti dvostruku autentifikaciju, gdje će korisnik prilikom prijave s novog računa morati potvrditi prijavu s vašeg glavnom uređaja. Također, možete podesiti da vam Facebook javi kada netko pokušava provaliti na vaš računa, a da biste bili potpuno sigurni od gubitka računa i podataka možete odabrati 3-5 frendova koji će vam pomoći vratiti račun u vaše ruke (ako bude izgubljen). Mogućnosti je puno, a krajnji je čas da se pobrinete za sigurnost vašeg Facebook računa.

 

 facebook racun

Podešavanje prikaza oglasa

Facebook putem oglasa koje zarađuje ostvaruje svoj prihod i zbog tih je oglasa Facebook besplatan i ima toliko puno funkcija. Kada ne bi bilo oglasa na ovoj društvenoj mreži, korisnici bi morali plaćati članarinu ili bi na neki drugi način morali financirati mrežu. Činjenica je da većinu korisnika oglasi živciraju i ne bi ih htjeli imati na svojem news feedu. No, tek rijetki korisnici znaju da mogu upravljati oglasima i time koji će se oglasi prikazivati na njihovom Facebooku.

Facebook oglase prikazuje na temelju interesa korisnika, odnosno prati što tražite i konzumirate na Facebooku pa u skladu s time prikazuje oglase. Ako vas neki oglasi iritiraju vrijeme je da posjetite putanju Settings > Ads > Your Interests. Tamo možete odabrati koji interesi vas zanimaju, a koje želite ukloniti. Također, možete vidjeti koji oglašavači prikazuju oglase vama pa ih jednostavno možete maknuti s liste, ako su vam postali iritantni. Na taj način maknuti ćete sve oglašivače koji vas ne interesiraju, što bi vam u konačnici trebalo pružiti kvalitetniji boravak na Facebooku.

 

Isključenje automatskog prikaza videa

Još jedna od iritantnih stvari na Facebook može biti automatsko pokretanje video materijala. Naime, prikaz videa osmišljen je na način da se automatski pokreće kada korisnike dođe na video. Dio korisnika to smatra iritantnim, no srećom postoji rješenje za njih. Ako odete na Settings > Videos možete među opcijama odabrati da li želite da se video automatski pokreće ili ćete stopirati takvo ponašanje videa.

 

facebook na mobitelu

Slanje datoteka putem Messengera

Iako mnogi korisnici smatraju kako je Messenger zasebna aplikacija to u potpunosti nije istina jer je ta aplikacija zapravo usko vezana uz Facebook i dio je Facebooka. Prvotno je dopisivanje bilo implementirano unutar Facebooka, da bi Facebook kasnije zaključio kako je na pametnim telefonima taj dio pametno staviti u posebnu aplikaciju.

Bilo kako bilo, Messenger ima mnogobrojne mogućnosti, a bez obzira koristite li ga kao zasebnu aplikaciju ili unutar Facebooka – putem Messengera možete slati datoteke. Sve što trebate je pronaći ikonu spajalice u Messengeru i zatim će vam se otvoriti prozor gdje odaberete datoteku koju želite slati. Ovisno o veličini datoteke trebat će neko vrijeme da se ona uploada, no ubrzo zatim stiže u inbox vašeg Facebook prijatelja.

 

Pronalazak skrivenih poruka

Jedna od značajki Facebooka zbog kojih je doživio toliko popularnost svakako je mogućnost dopisivanja s prijateljima. I dok smo navikli da nam poruke šalju prijatelji koje poznajemo, iste te poruke mogu nam i slati potpuni stranici koji žele stupiti u kontakt s nama. No, dok se poruke prijatelja prikazuju u standardnom inboxu, za provjeru poruka stranaca potrebno je dati si malo truda, ali zbilja malo.

Naime, poruke osoba koje nisu prijatelji na Facebooku dolaze u poseban dio inboxa nazvan Message Requests. Radi se zapravo o zahtjevima za porukama koje možemo ili ne moramo potvrditi. Ono što je pomalo iritantno jest što za taj dio poruka ne dobivamo obavijesti pa nam one mogu lako promaknuti ispod radara, tako da je pametno s vremena na vrijeme pregledati Message Requests koji se nalazi na vrhu prozora tik uz inbox.

 

facebook zaštita

Spremanje objava za kasniji pregled

Ako ste u žurbi, a neka objava vam se jako svidjela i voljeli biste ja kasnije proanalizirati – na raspolaganju imate opciju spremanja objava za kasnije. Sve što treba te je kliknuti na tri točkice u gornjem desnom rubu neke objave nakon ega će vam se otvoriti dodatni izbornik.

Jedna od opcija u tom izborniku je Spremi objavu zahvaljujući kojoj će navedena objava biti spremljena na određeno mjesto na Facebooku. To mjesto zove se Spremljene objave i možete ga pronaći u postavkama Facebooka. Važno je naglasiti kako objave tamo ostaju bez vremenskog ograničenja, ali postoji mogućnost da korisnik koji je objavio nešto to naknadno obriše pa u tom slučaju gubite ono što ste spremili.

 

Provjera tko njuška po profilu

Ako ste kojim slučajem osoba koja se spaja na Facebook s raznih lokacija i uređaja, postoji mogućnost da ste negdje ostali spojeni i netko koristi vaš profil bez vašeg znanja. No, da bi takvo što onemogućio Facebook korisnicima na raspolaganje daje super funkciju provjere gdje ste sve spojeni na svoj račun.

Ovu Facebook funkcija nalazi se u Opcijama u području Security and Login, nakon čega je potrebno odabrati Where You’re Logged In. Prikazat će se lista svih mjesta i uređaja gdje ste spojeni na Facebook, a ako to želite možete se odmah i odjaviti s neželjenih mjesta i uređaja.

 

Preuzimanje svih Facebook podataka

Jedna od temeljnih odredbi GDPR uredbe bila je mogućnost uvida korisnika u sve podatke koje je ostavio na nekom online servisu. Facebook vam omogućava da u svakom trenutku preuzete cijelu svoju Facebook povijest na svoje računalo, gdje je navedeno sve što ste radili na Facebooku. Ako vam treba vaša detaljna povijest morat ćete otići na Settings > General, a zatim odabrati opciju Download a copy of your Facebook data.

 

 3 facebook

Ostavština Facebook računa

Mnogo se polemike vodilo oko toga što će se dešavati s profilima ljudi, nakon što oni umru. S obzirom na to da je javnost pokazala internes za tom tematikom, Facebook je pronašao rješenje kojeg vjerojatno tek rijetki koriste, ali nije na odmet znati da postoji.

Ako odete u Settings > General > Manage Account > Edit pronaći ćete opciju Legacy Contact. Ta vam funkcija omogućava da svoj Facebook račun ostavite nekome u nasljeđe, što znači da će osoba dobiti pravo na upravljanje vašim Facebook računom nakon vaše smrti. Iako u teškim trenucima rijetki razmišljaju o Facebook računima, nije na odmet pobrinuti se da se račun s vremenom ugasi.

 

Upravljanje news feedom

News Feed je temeljno mjesto na Facebook od kojeg kreće svaka aktivnost korisnika. Većina korisnika nezadovoljna je rasporedom objava na vlastitom news feedu, a tek rijetki nešto poduzimaju u tom pogledu. Korisnici Facebooka imaju itekako dobre alate za upravljanje news feedom.

Jedan od najjednostavnijih je klik na objavu koja nam se ne sviđa, zatim možemo u gornjem desnom kutu odabrati tri točkice nakon čega u izborniku možete spriječiti ili pauzirati neke objave. Vrlo korisna mogućnost ako želite bolji news feed, a valja još naglasiti kako možete i sami prioritizirati koje će se objave gdje pojavljivati.

 

Objava sadržaja van Facebooka

Osobe koje se bave pisanjem ili vođenjem web stranica na raspolaganju imaju opciju dodavanja objava s Facebooka na web stranicama. Radi se o funkciji embed koja je dostupna i kod drugih društvenih mreža, a omogućava vam da objavu s Facebooka u istom formatu prikažete na nekoj web stranici.

Da biste podijelili originalni post negdje drugdje potrebno je u desnom kutu objave kliknuti na tri točkice, a zatim odabrati opciju Embed. Nakon toga dobivate kod koji trebate kopirati na web stranicu i proces je završen.

 

 Facebook

Slanje novca putem Facebooka

Po uzoru na PayPal i slične servise za slanje i primanje novca i sam Facebook se ne tako davno uključio u društvo odabranih koji omogućavaju transfer novca. Iako su mnogi nagoviještali kako će ta funkcija donijeti veliku revoluciju na društvene mreže, to se ipak nije dogodilo.

Ako želite slati novac putem Facebooka najprije ćete morati podesiti karticu za slanje, što možete učiniti na Settings > Payments > Account Settings. Kada taj proces uspješno završite u mogućnosti ste slati novac putem Messengera. Da bist slali novac potrebno je kliknuti na ikonicu dolara, a zatim odabrati da li želite slati ili primati novac od određenog korisnika.

 

Zaključak

Facebook je s godinama postao robusni alat koji gotovo pa nema nekih velikih ograničenja u mogućnostima koje korisnicima padnu na pamet. Ipak, ta opsežnost funkcija posljednjih je godina krivac za mnogobrojne probleme i bugove koji se događaju i koji narušavaju stabilnost Facebooka. Mnoge se s pravom pitaju ne bi li Facebook trebao više pažnje usmjeriti u poboljšanje postojećih Facebook funkcija, nego li stalno težiti izgradnji novih?

Nadamo se kako smo vam gore navedenim funkcijama malo olakšali rad na Facebooku. Vjerujemo kako ćete sve funkcije Facebooka znati iskoristiti u svoju korist i kako će vam ova mreža poslužiti za puno više, nego li pusto gubljenje vremena. Uživajte u blagodatima Facebook funkcija i ne zaboravite da život postoji i izvan društvenih mreža.

Izvor: pcchip.hr

Nova pravila na WhatsAppu

By | Vijesti | No Comments

Limit na prosljeđivanje poruka uveli su Indiji prije šest mjeseci, nakon niza linčovanja iza kojih su stajale lažne priče koje su se širile preko WhatsAppa, a sada ga šire globalno.

WhatsApp se odlučio uključiti u borbu protiv širenja lažnih informacija te su uveli novo pravilo za sve korisnike, prema kojem jednu poruku možete proslijediti najviše pet puta.

Ovaj su potez prvo uveli u Indiji prije šest mjeseci, nakon niza linčovanja iza kojih su stajale lažne priče koje su se širile preko WhatsAppa. Inače, i tamo se ranije poruka mogla kao i svugdje, proslijediti najviše 20 puta.

Novo pravilo najavili su u Indoneziji, uoči izbora koji će biti u travnju. Kako prenosi BBC, WhatsApp je o ovome izvijestio na blogu (još nije objavljen globalno) gdje su rekli kako su odluku donijeli nakon polugodišnjeg testiranja u toj zemlji.

Kažu i kako je limit na prosljeđivanje poruka značajno smanjio njihovo širenje. Naime, kako WhatsApp grupi može biti 256 ljudi jedan korisnik može poruku poslati na najviše 1280 ljudi umjesto njih 5120 što je bilo moguće prije.

Inače, prošli tjedan je Facebook izvijestio kako su uklonili 500 stranica i profila koje su bile uključene u širenje lažnih vijesti u središnjoj Europi, Ukrajini i drugim zemljama istočne Europe.

Mastercard uklonio ime iz svog logotipa

By | Grafički dizajn, Promocija i oglašavanje tvrtki | No Comments

Pentagram je uklonio ime Mastercarda iz njihovog logotipa, što znači da će tvrtka za izdavanje kreditnih kartica sada koristiti samo crvene i žute kružnice koje se križaju kao svoj logo na karticama, na fizičkim i digitalnim mjestima plaćanja.

Logotip prepoznatljivih krugova koji se preklapaju ostat će isti, ali naziv slova tvrtke FF Mark s manjim brojem slova ispod simbola više se neće koristiti.

Suptilni dizajn koji je Pentagram najavio na sajmu potrošačke elektronike (CES) u Las Vegasu, slijedi Mastercardov rekonstrukciju prije dvije godine.

Pentagramovo ažuriranje za 2016. godinu za marku bilo je Mastercardovih prvih dvadeset godina. U to je vrijeme studio zamijenio pruge u preklapajućim dijelovima krugova i napisao ime tvrtke ispod logotipa, a ne preko njega.

Najavljujući promjenu logotipa bez riječi na svojoj Facebook stranici, iz Mastercard su rekli: “Obično ne volimo odbacivanje imena, ali mislimo da možemo napraviti takav korak…”

Mastercard se nada da će redizajn bolje predstavljati tvrtku na globalnoj razini i da će se lako implementirati preko digitalnih platformi.

“Kako se potrošački i trgovački svijet nastavlja razvijati, Mastercardov simbol predstavlja Mastercard bolje nego što bi jedna riječ ikada mogla, a fleksibilni moderni dizajn omogućit će da besprijekorno radi u digitalnom obliku.”

No nije samo Mastercard u skorije vrijeme napravio ovakav korak. Tinder je još jedan korporativni brand koji je maknuo svoje ime iz logotipa. Aplikacija za upoznavanje preselila se u nešto oštriju verziju plamena koji je prethodno stajao za točku iznad “i”.

Pazite što pišete po Fejsu, vlada najavila novi strogi zakon

By | Društvene mreže, Vijesti | No Comments

MINISTRICA kulture Nina Obuljen Koržinek izjavila je da će prema Zakonu o nedopuštenom ponašanju na internetu koji je najavljen na sjednici Vlade odgovornost za objavljeni sadržaj na društvenim mrežama biti na upraviteljima društvenih mreža, dok će revizijom Zakona o elektroničkim medijima urednička odgovornost u medijima postojati i za komentare koji se objavljuju na mediju.

Na novinarsko pitanje o slučaju Ivana Đakića, kojemu zbog kaznenog djela javnog poticanja na nasilje i širenje mržnje prijeti kazna zatvora do 3 godina, Obuljen Koržinek kazala je da se u tom slučaju “evidentno radi o povredama kaznenog zakona pa je zato i Ministarstvo unutarnjih poslova pokrenulo postupak”.

Mediji će odgovarati za komentare

Ministarstvo trenutno radi na novim zakonskim rješenjima, kazala je nakon sjednice vlade, te dodala kako je za regulaciju javnog govora potrebna dosljedna primjena Kaznenog zakona te revizija Zakona o elektroničkim medijima, a najavila donošenje Zakona o nedopuštenom ponašanju na internetu.

“U onom dijelu gdje su mediji, dakle gdje postoji urednička odgovornost, utvrdit ćemo jasno odgovornost kako za tekstove, tako za komentare koji se objavljuju”, izjavila je ministrica i dodala da urednička odgovornost mora postojati za sve što se na tom mediju događa.

“Urednička odgovornost mora postojati”

Zabrana komentara, kazala je, nikada nije dobra, no istaknula je kako, kada je riječ o medijima, urednička odgovornost mora postojati.

Najavila je donošenje Zakona o nedopuštenom ponašanju na internetu, za koji je na današnjoj sjednici vlade utvrđen plan normativnih aktivnosti. Ministrica je kazala kako Hrvatska, poput drugih država, razmatra za objavljeni sadržaj na internetu i društvenim mrežama utvrditi odgovornost onih koji upravljaju tim servisima.

“Ovdje govorimo o odgovornosti onih koji upravljaju tim servisima i koji zarađuju na oglašavanju”, rekla je Obuljen Koržinek.

Što se tiče osobne odgovornosti pojedinca, dodala je, ona postoji bez obzira radi li se o analognom ili digitalnom svijetu ako se krše zakoni.

Osniva se još jedno vijeće

Ministrica je također najavila i osnivanje Vijeća za medije koje bi imalo ulogu regulatornog tijela.

“Ne da jedini institut zaštite pojedinca bude podizanje sudskih tužbi, nego da postoji regulator, odnosno tijelo gdje će stručne osobe ocjenjivati je li došlo do kršenja zakona”, kazala je.

 

Izvor: index.hr

Elektronička pošta

By | Vijesti | No Comments

Velika prednost e-maila je – sloboda. Nitko ne očekuje da ćete na e-mail smjesta odgovoriti – za razliku od primjerice telefona, gdje ćete se ipak malko naljutiti ili ražalostiti kada vam netko ne odgovori na poziv.

World wide web za mnoge je sinonim za internet, ali nije jedino što on nudi. Ni izdaleka. Primjerice, elektronička pošta (e-mail) mnogo je starija usluga od WWW-a. Internet je postao popularan upravo zbog nje, davno prije nego što je osmišljen web.

Koje su prednosti elektroničke pošte? Jedna je očigledna: brzina. Ne morate čekati da vam poštanska služba dostavi pismo ili pošiljku – poruka je poslana čim pritisnete tipku send (pošalji) i doputovat će do primatelja u pravilu u sekundu-dvije, rijetko kad dulje.

Naravno, ima to i nedostataka. Lako se može dogoditi da pošaljete poruku na pogrešnu adresu – a to može imati nezgodne posljedice. To se ne događa samo neiskusnima, nego i onima koji šalju gomile poruka svakodnevno.

Prije nego što prijeđemo na još veće nedostatke – o njima ćemo govoriti poslije, u poglavlju Virusi i ostale napasti – riječ, dvije o specifičnostima e-maila u odnosu na druge načine komunikacije.

Razuman rok u kojem možete očekivati odgovor na e-mail može biti sat-dva, ili dan-dva, ovisno o tipu poruke. Za razliku od neodgovorenih.