Sedam problema s Instagramom i kako ih riješiti

By | Vijesti | No Comments
Iako je iz platforme za dijeljenje fotografija izrastao u društvenu mrežu, Instagram i dalje ne nudi sve alate koji bi nam bili praktični i korisni. Evo kako ćete nadomjestiti neke od njih

Pogledajte pregled rješenja za sedam alata koje nam Instagram ne nudi, a trebao bi.

Postavite više poveznica u vaš opis

Instagram ima strogu politiku protiv poveznica. U tekst koji vas opisuje drugim korisnicima možete staviti samo jednu, a one koje postavite u opise fotografija neće biti moguće kliknuti. Nezgodno, zar ne? Srećom, postoji zaobilazno rješenje: Lnk.Bio.

Nakon što postavite korisnički profil na ovom servisu možete dodati poveznica koliko god vas je volja i napraviti zajednički URL za njih. Potom tu adresu možete zalijepiti u vaš bio na Instagramu. Kad god netko klikne na nju, bit će preusmjeren na vaš popis na Lnk.Bio. Možete također dodavati slike i opise pojedinih unosa ako ih želite povezati uz određenu objavu.

Dijelite objave drugih korisnika na vašem feedu

Za razliku od Facebooka i Twittera, Instagram nema mogućnost dijeljenja objava. No, i za to postoji aplikacija i zove se Repost (Android | iOS). Sve što trebate napraviti je kopirati poveznicu na objavu, tako što ćete kucnuti na izbornik s tri točkice pored nje, i zalijepiti ju u aplikaciju. Tako je moguće dijeliti i opise te video zapise. Pri prijenosu će na vaš sadržaj zalijepiti vodeni žig, ali možete ga ukloniti ili premjestiti.

Preuzimajte fotografije ili videozapise s Instagrama

Kako biste preuzeli fotografiju ili video koji vam se sviđa s Instagrama, isprobajte web aplikaciju DownloadGram. Nudi jednostavno korisničko sučelje u kojem samo trebate zalijepiti poveznicu na sadržaj koji vas zanima i kliknuti na dugme za preuzimanje.

Uredite izgled opisa fotografije

Kako biste bolje prelomili tekst opisa fotografije, trebate upotrijebiti nevidljivi prazan simbol namijenjen pisanju Brailleovom abecedom. U tome će vam pomoći aplikacije kao što je Insta-Space (Android | iOS | web), koja će automatski formatirati tekst kojeg ste unijeli u nju i kojeg potom možete prebaciti na Instagram.

Postavljajte sadržaj na Instagram s vašeg računala

Glavna Instagramova aplikacija za web još ne nudi mogućnost izravnog postavljanja sadržaja sa stolnog računala. Ali, zato tu mogućnost nudi njeno progresivno web izdanje, koje možete upogoniti ako preuzmete web preglednik Vivaldi u kojem je moguće postaviti izdanja web odredišta za mobitele na posebnu traku. Stavite li Instagram među njih, pokrenut ćete progresivno web izdanje.

Kako bi ste to postigli, otvorite Vivaldi, kliknite na sličicu plusa (+) na lijevom rubu i otvorite Instagram.com.

Smanjite potrošnju podataka i energije

Poput drugih aplikacija u Facebookovom vlasništvu, Instagram je poveće opterećenje za bateriju vašeg smartfona i mobilni internet. Rješenje? Prijeđite na Instagram Lite, smanjenu verziju aplikacije koja ipak i dalje nudi većinu značajki koje trebate.

Šaljite poruke na stolnom računalu

Razmjenu poruka na Instagramu putem računala omogućit će vam besplatna i jednostavna aplikacija IG:dm, pomoću koje možete slati i primati poruke, pokretati nove razgovore, slati fotografije i video… Dostupna je za Mac, Windows i Linux.

Izvor: tportal.hr

Otkrili detalje o najskupljem superračunalu u povijesti

By | Vijesti | No Comments
S radom bi trebao krenuti 2021. godine i premašit će brojku od kvintilijun kalkulacija u sekundi

Ministarstvo energetike SAD-a otkrilo je detalje jednog od najskupljih računala ikada izgrađenih, stroja vrijednog 500 milijuna dolara koji se bazira na tehnologiji Intela i Craya i koji bi mogao postati važan igrač u tehnološkoj utrci SAD-a i Kine.

Superračunalo se naziva Aurora i prvi je put najavljen 2015. godine, a službeno bi s radom trebao započeti 2021. godine u Argonne National Laboratory u blizini Chicaga. Predviđaju kako će to biti američki stroj koji će premašiti kvintilijun kalkulacija u sekundi.

To je gotovo sedam puta više od brzine najsnažnijeg sistema koji je do danas izgrađen, te čak 1000 puta brže od sistema koji su počeli stizati 2008. godine. Nadaju se kako će stroj istraživačima omogućiti preciznije simulacije raznih fenomena poput klimatskih promjena, solarnih panela, raznih lijekova i sl, piše The New York Times.

Superračunala imaju važnu ulogu u testiranju oružja i kodiranju i dugo su se smatrali nekom vrstom zamjene za nacionalnu konkurentnost u znanosti i tehnologiji. SAD je na tom polju bio u vodstvu desetljećima, no Kina im je postala sve veća i agresivnija konkurencija.

Prošle je godine IBM-ov sistem Summit izgrađen za Oak Ridge National laboratorij Tennesseeju preuzeo vodeće mjesto među 500 najjačih sistema na svijetu, i to nakon što je na toj poziciji pet godina bila Kina. No Kina drži još jedan rekord na toj listi, od 500 sistema, njezinih je 227, dok ih SAD ima samo 109.

Aurora bi trebala istražiti i nove mogućnosti na polju razvoja umjetne inteligencije, poput strojnog učenja, no možda neće srušiti tu brzinsku barijeru. Stručnjak Jack Dongarra sa Sveučilišta Tennessee koji prati globalni razvoj, prati tako i razvoj tri kineska sistema, exascale superračunala, koja bi trebala biti završena 2020. godine.

Superračunalo Aurora | Author: Screenshot/Youtube

O brzinama takvih računala ne raspravlja se puno dok ne odrade testove učinkovitosti. Ulozi su veliki, pa tako i cijene izgradnje ovog superračunala i zato ga prati i tako velika pozornost. Rick Perry iz ministarstva energije objavio je prošle godine kako je plan potrošiti 1,8 milijardi dolara na dva do tri takva sistema.Aurora je premašila 200 milijuna dolara, kolika je bila cijena Summita, i predstavlja rekordni ugovor Intela i vlade i zapravo je test njihovog kontinuiranog vodstva na polju superračunala. Njihovi procesori ugrađeni su u većinu takvih strojeva. No dodatni akceleratorski čipovi ključni su za postizanje najvećih brzina, a njegov rival Nvidia je izgradio značajne čipove, za upotrebu u superračunalima, koji su se najprije koristili u videoigrama.


Verzija Aurore najavljena 2015. godine utemeljena je na Intelovom čipu kojeg je tvrtka kasnije ukinula, a dvije godine kasnije najavili su planove redizajna. Prilikom najave Aurore govorilo se i o Intelovim čipovima, verziji standardnih Xeon procesora, novoj memoriji i komunikacijskoj tehnologiji i dizajnu čiji je cilj ušteda prostora i snage.

Dugogodišnji tvorac takvih računala Cray omogućuje dizajn sistema nazvan Shasta, kao i tehnologiju koja bi trebala ubrzati protok podataka u Aurori, naglašava Peter J. Ungaro.

Intel i Cray omogućuju i novi softver kako bi ta  napredna superračunala bila lakša  za programiranje.

“Želimo takvo iskustvo omogućiti svima”, rekao je Raja M. Koduri.

Rick L. Stevens iz Argonne naglašava kako je ova tehnologija i dalje rizična.

Debakl MySpacea: Kako im je nestalo 50 milijuna pjesama

By | Vijesti | No Comments
Nekad najpopularnija društvena mreža ostala je bez podataka svojih korisnika koji su skupljani 12 godina

MySpace se ispričao korisnicima jer je bespovratno izgubio 12 godina glazbe. Zbog pogreške prilikom migracije servera tako je izgubljeno oko 50 milijuna pjesama, te sav sadržaju koji je uploadan na sajt u razdoblju od 2003. do 2015. godine.

Nekada davno bila je to najpopularnija društvena mreža, no nakon pojave novih, pomalo je pala u zaborav. A čini se na takav način i milijunski sadržaj koji je na njoj objavljivan. Izgubljen je audio i video sadržaj te fotografije, pa tako na sajtu nije dostupan sadržaj stariji od tri godine, piše CNN.  

“Ispričavamo se zbog neugodnosti, no zbog migracije servera bilo kakve fotografije, video materijali i audio sadržaj koji su uploadani ranije od 2015. godine više nisu dostupni na MySpaceu“, napisali su u isprici.

Čini se kako se to dogodilo prije godinu dana, kada su se počeli javljati korisnici koji nisu mogli doći do svog sadržaja. Potvrđeno je kako su podaci zauvijek izgubljeni, i naglašeno je kako je potreban backup koji bi mogao trajno zaštiti kolekciju za buduće generacije.

Prije pojave Facebooka bila je to najpopularnija društvena mreža na svijetu, posebno značajna jer je potaknula i pomogla u razvoju karijera niza glazbenika, među kojima i Kate NashArctic Monkeys i Calvina Harrisa, koji su otkriveni upravo zahvaljujući MySpaceu.

Posljednjih godina njezin značaj počeo je slabjeti, a unatoč nizu redizajna nije se mogla nositi sa ostalim vodećim društvenim mrežama poput Facebooka i YouTubea. 2006. godine zapošljavala je 1600 ljudi, danas je taj broj spao na njih samo 150.

Andy Baio, tehnološki stručnjak i bivši voditelj u Kickstarteru, upozorio je kako je možda zauvijek izgubljena glazba 14 milijuna umjetnika. Za sada još nije potvrđen točan broj izgubljenih materijala. Mnogi se pitaju kako je kompanija mogla napraviti takav  propust.

Baio špekulira i sa mogućnošću da je taj gubitak bio namjeran, kako bi se zapravo izbjegla migracija i hostanje blizu 50 milijuna starih MP3 audio datoteka na novim serverima, piše The Guardian.

U početku su tvrdili kako je taj gubitak materijala samo privremen.

“Rekli su mi kako će se taj problem popraviti”, rekao je jedan zaposlenik korisničke službe jednom korisniku. No još sredinom prošle godine svima je postalo jasno kako se taj problem neće moći riješiti.

Steven Battelle iz britanskog rock banda LostAlone tužan je zbog gubitka podataka na ovoj platformi koja je odigrala ključnu ulogu na počecima rada njegove grupe.

“Jako me to rastužuje jer je upravo veliki dio pozornosti na samom početku mog benda dolazio upravo sa zajednice na MySpaceu. I dalje mislim da je to najbolja platforma za umjetnike i bandove”, napisao je na svom Twitter profilu.

2005. godine MySpace je kupila grupacija Ruperta Murdocha za 580 milijuna dolara, a 2011. godine, prodan je kompaniji Specific Media za samo 35 milijuna dolara.

Novi kraljevi YouTubea dolaze iz Indije

By | Vijesti | No Comments

PewDiePie šest je godina bio najpopularniji YouTube kanal, ali njegovoj je eri došao kraj jer ga je “prešao” indijski glazbeni kanal T-Series. Trebalo se to još dogoditi u listopadu no zahvaljujući kampanji od obožavatelja kontroverznog YouTubera zadržao je status kanala s najviše obožavatelja. PewDiePie, čije je pravo ime Felix Kjellberg, čak je pozvao šefa Tesle i SpaceX-a, Elona Muska, da gostuje u segmentu popularno nazvanom Meme Review. Uspon T-Series pokazao se kao vrlo kontroverzan jer ga neki vide kao odraz sve veće komercijalizacije YouTubea proteklih godina. Kritičari kažu da je platforma za dijeljenje videa okrenula leđa neovisnim kreatorima, a okrenuo se velikim korporacijama koji generiraju prihod. “Nevjerojatno je vidjeti kako medijske kompanije kao T-Series cvatu na ovoj platformi. Dok YouTube nastavlja biti temeljna platforma za influencere PewDiePie, medijske kompanije su zbilja uprle u platformu”, kaže Denis Crushell iz analitičke kompanije Tubular Labs za Independent.

“T-Series i njezini sestrinski kanali sada imaju preko 4 milijarde pregleda mjesečno, što znači da su apsolutni broj jedan globalno”. Tu se mora pridodati važan faktor indijskog online rasta i razvoja, koji sada broji oko pola milijarde korisnika u državi. Kjellberg, iako je motivirao obožavatelje, kaže kako mu ne smeta indijski kanal. “Zbilja me ne interesira T-Series, najozbiljnije, ali mislim da YouTube sve više plovi korporativnim vodama. A kad nestane one “veze” koju korisnici vole, to će im se obiti o glavu”, kaže. Oba kanala sada imaju više od 89 milijuna pretplatnika, a najave su kako bi T-Series trebao prijeći 100 milijuna do lipnja. Preuzimanje dolazi tri dana nakon što je terorist na Novom Zelandu, prije pokolja u džamiji, pozvao na praćenje PewDiePie. Kjellberg kaže da je zgrožen spominjanjem svog imena od strane pucača te da u petak ništa nije objavio iz poštovanja prema “žrtvama i njihovim obiteljima”.

Google danas gasi Google+

By | Vijesti | No Comments

GOOGLE+, neuspjela Googleova društvena mreža, prestaje danas s radom, piše BBC.

Google+ bio je četvrti pokušaj kompanije Google da se etablira na društvenim mrežama. Pokrenuta je 2011. godine i natjecala se s Facebookom i Twitterom.

No, ta mreža nije uspjela privući korisnike, čak i nakon što ju je Google ubacio u uspješnu YouTube zajednicu.

Već su krajem 2011. neki analitičari pisali osmrtnice toj platformi, no Google ju je odlučio zatvoriti tek nakon što je 2018. godine otkriveno kršenje privatnosti podataka.

Što je uopće Google+?

S obzirom na to da je imao jako malo korisnika, mnogi su se vjerojatno zapitali, kada su čuli vijest o gašenju, koja je bila stvarna funkcija Google+.

Usluga Google+ početno je u lipnju 2011. pokrenuta kao društvena mreža samo za pozvane osobe, prije nego što se kasnije otvorila za javnost.

Imala je mnoge značajke tipične za društvene mreže, s mogućnošću objavljivanja fotografija i ažuriranja statusa, a Google je tu svoju uslugu predstavio kao društvenu mrežu za rad u svim njegovim sustavima.

Premali broj korisnika

Ključne značajke Google+ uključivale su mogućnost razvrstavanja prijatelja u “Krugove” i grupne videopozive na “Hangoutsu”.

Google se početno hvalio da su se milijuni ljudi prijavili na tu društvenu mrežu samo nekoliko tjedana nakon pokretanja, no na kraju je ispalo da je Google+ koristio vrlo mali broj korisnika.

 

Izvor: index.hr

Kako društvene mreže utječu na SEO?

By | Društvene mreže | No Comments

SEO i društvene mreže možda se na prvu ruku čine kao dva potpuno odvojena pojma internet marketinga, ali oni su itekako povezani.

SEO i društvene mreže

Često je pitanje imaju li društvene mreže izravan utjecaj na organske rezultate tražilica ili se radi o nekakvoj indirektnoj povezanosti. Postoje dobri argumenti za obje strane, ali ono što se zasigurno zna je to da Google obraća pažnju na svaku radnju na društvenim mrežama, kao što su lajkovi, retweetovi, shareovi itd. Iako je teško precizno kvantificirati utjecaj pojedinih radnji, kroz razna mjerenja i istraživanja pokazalo se kako Google te podatke prati i uzima u obzir.

Velika popularnost brenda na društvenim mrežama služi kao signal Googleu da se radi o respektabilnom i autoritativnom brendu, što pozitivno utječe na to kako Google pristupa rangiranju web stranice tog brenda.
Društvene mreže mogu biti zlatna koka za poboljšanje SEO strategije koju svi traže, a da toga možda nisu niti svjesni.

Indirektna izgradnja linkova (link building)

Link building će uvijek biti važan aspekt SEO-a, a društveni mediji mogu indirektno voditi na linkove. Na primjer, sadržaj koji objavljujete na web stranici trebali biste objaviti i na društvenim mrežama jer je tamo dostupniji široj publici, a na vašu web stranicu dovodi i novu publiku. Visoka interakcija korisnika sa sadržajem na društvenim mrežama je indikator kvalitetnog sadržaja, a Google voli kvalitetan sadržaj.

Link building aspekt kod društvenih mreža je najlakše uočljiv na Google+ mreži, gdje svaki javni +1 garantira izravni povratni link na web stranicu.

Rangiranje društvenih profila

Ako u tražilicu unesete neki poznati brend, primijetit ćete da će se među pri samom vrhu rezultata pretrage nalaze profili na društvenim mrežama. Google te profile prirodno gura prema vrhu, a isto vrijedi i za druge društvene mreže (ovisno o brendu).

Mjesečno održavanje društvenih mreža

By | Društvene mreže | No Comments

Izrada-otvaranje, prijave, kreiranje poslovnih stranica na svim društvenim mrežama: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube, i ostale po potrebi.

  • opcija mjesečnog ažuriranja i vođenja samostalno ili u skladu sa ažuriranjem internet stranice 3 puta tjedno, odnosno 12 puta mjesečno
  • ažuriranje i ostalih društvenih mreža, prema dogovoru: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, YouTube…
  • izrada oglasnih kampanja na Facebooku, uz dogovaranje realno potrebnog budžeta prema Oglašivaču
  • izrada marekting plana za objave i oglašavanje
  • analitika i statistika ne mjesečnoj bazi

Nije društvena mreža samo Facebook, jer su kod nas i u svijetu vrlo zastupljeni Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube, Pinterest itd.

Zašto je važno biti na društvenim mrežama njima?

Danas je nezamislivo poslovanje bez poslovnih stranica na društvenim mrežama jer one otvaraju nove tržišne prostore i mogućnosti poslovanja.
Svaka od nabrojanih mreža pokriva svoj dio tržišta, odnosno korisnika i ima svoje specifičnosti. Većina ozbiljnih tvrtki zastupljena na svim važnijim društvenim mrežama, svakako ne žele baratati samo jednom, jer su itekako svjesni da s takvom politikom ne pokrivaju sve mogućnosti, odnosno cjelokupno potencijalno tržište.

Od izuzetne je važnosti za firme rejting na tražilicama, te sam internet marketing, utjecaj kroz društvene mreže koji direktno utječe na poboljšavanje poslovanja.

Tržište društvenih mreža je neograničeno i daje bezbroj neiscrpnih mogućnosti, naravno uz pretpostavku poznavanja sistema rada, uporan trud i svakodnevne aktivosti.

Tabitha oblikovanje d.o.o. se specijalizirala za osluškivanje potreba i želja svojih klijenata, u skladu sa njihovim poslovanjem, te na kreativan i profesionalan način brendira i etablira vaš brend na društvenim mrežama.

Za detaljnije informacije obratite se na mail: info@tabitha.hr

Prošlo je 15 godina od dolaska Facebooka

By | Društvene mreže | No Comments
Facebook je u petnaest godina od osnivanja učinio velike korake prema ostvarenju sna Marka Zuckerberga da poveže svijet, ali je pritom napravio i goleme pogreške koje su neke od njegovih pobornika pretvorili u glasne kritičare

Društvena mreža osnovana je 4. veljače 2004. u Zuckerbergovoj studentskoj spavaonici na Harvardu i od tada je ostvarila nezamisliv uspjeh privukavši 2,3 milijarde korisnika koji platformu koriste za razmjenu informacija i povezivanje.

No izložena je i kritikama da je više usredotočena na rast nego na zaštitu korisnika.

‘To je vrlo sada moćna kompanije koja je stvorila vrlo privlačan proizvod o kojem su mnogi postali ovisni’, rekao je analitičar Josh Bernoff. ‘Zbog toga ima i golemu odgovornost’, naglasio je.

Facebook je prošle godine bio upleten u niz skandala u vezi sa zaštitom podataka i kršenjem privatnosti korisnika te bojazni da vodećom svjetskom društvenom mrežom manipuliraju strani interesi za vlastitu političku korist.

‘Nakon niza izazova u 2018., Facebook više ne hvale zbog inovativnosti. Sada ga kritiziraju’, kaže analitičarka tržišta Debra Aho Williamson. ‘Facebooku je 15 godina i suočava se sa zrelošću. Nije to više kompanija na svom početku”, dodala je.

Samo digitalni div Google ima više prihoda od Facebooka od oglašavanja na internetu. Facebook je vlasnik i aplikacija poput Instagrama, Messengera i WhatsAppa, od kojih svaka ima više od milijardu korisnika.

Zuckerberg (34) i dalje brani svoj poslovni model i tvrdi da Facebook nije prodavao podatke o svojim korisnicima te da mu se može vjerovati. Ustraje u tome da njegova društvena mreža zarađuje od ciljanih oglasa utemeljenih na onome što saznaje od korisnika i tako uslugu održava besplatnom.

Kompanija priznaje da mora učiniti više da povrati povjerenje pa je uložila milijarde dolara u sigurnost i ima 30 tisuća ljudi koji rade samo na tome.

‘Kada kompanija stekne veliku moć i tvrdi da radi najbolje za vas, to znači da je itekako treba provjeravati. To smo naučili u kapitalizmu’, kaže Bernoff.

On sumnja da će se ljudi okrenuti leđa Facebooku zbog narušenog povjerenja i objašnjava da su potrošači spremni razmijeniti veliku količinu podataka za malo pogodnosti.

Facebook je unatoč valu skandala prošle godine imao rekordnu dobit od 22 milijarde eura.

U međuvremenu, Zuckerberg je uspio u namjeri da poveže razvijeni svijet, ali onaj ostali tek se treba ‘zakačiti’ na društvene mreže.

Po postojećim podacima 46,7 posto korisnika interneta, odnosno nešto više od 23 posto svjetske populacije koristi se Facebookom pa za širenje itekako ima prostora.

Facebook treba postati i lider u suzbijanju manipulacije lažnim vijestima, zaštiti podataka i paziti na promjene komunikacijskih preferencija korisnika, kaže Bernoff.

Zuckerberg se ove godine osobno kani više angažirati na javnim forumima o tome kako tehnologija može bolje služiti društvu.

Konačno i na Messengeru možete poništiti poslanu poruku

By | Društvene mreže | No Comments
Svi smo bar jednom slučajno poslali poruku nekome kome nije bila namijenjena i zbog toga požalili. U Facebooku su uveli način kako vratiti poslane poruke. Ne morate čak ni žuriti

Kako biste uklonili poruku koju ste poslali i želi te ju vratiti kucnite na nju. Pojavit će se opcija Remove for everyone. Odaberite ju i to je to.

Možete također i odabrati opciju koja uklanja samo odabrane poruke – kucnite na Remove for me. U oba slučaja poruke možete povući do deset minuta nakon što ste ih poslali, u razgovorima jedan na jedan i grupnim.

Značajka postupno postaje dostupnom za uređaje s operativnim sustavima Android i iOS. U izdanju aplikacije Messenger za web poruke možete ukloniti kao zadržite kursor računalnog miša iznad sličice s tri točkice uz balončić za razgovor i kliknite na dugme Remove.