Zanimljivosti iz društvenih mreža

By | Vijesti | No Comments

Društvene su mreže izvršile velik utjecaj na naše živote. Uvjerenja smo da su olakšale komunikaciju s dragim osobama koje iz nekog razloga žive daleko od nas, ali gledajući ljude kako sjedeći na kavi listaju društvene mreže, ne možemo se oteti dojmu kako su ujedno srozale kvalitetu komunikacije s onima koji nam fizički nisu toliko daleko.

Bez obzira na sve, društvene su mreže važan dio svakodnevice većine nas, a kako bismo vam ih približili, donosimo poneke zanimljivosti koje (pretpostavljamo) niste znali.

Tweet s najvećim brojem dijeljenja

Carter Wilkerson, 16-godišnjak iz Nevade, upitao je 2017. lanac brze prehrane Wendy’s koliko je retweetova potrebno kako bi dobio godinu dana besplatnih pilećih medaljona. Odgovor je glasio – 18 milijuna. Ovaj je zalogaj očito bio previše za Cartera koji je sakupio “samo” 3,5 milijuna retweetova i time pokorio svijet Twittera. Na njegovu radost, lanac Wendy’s mu je osigurao godišnju zalihu omiljenoga jela bez obzira na to što nije postigao traženi broj retweetova, a osim toga poklonili su i 100.000 američkih dolara u humanitarne svrhe prema Carterovom izboru.

Carter Wilkerson

@carterjwm

HELP ME PLEASE. A MAN NEEDS HIS NUGGS

3.49M people are talking about this

Nazivi naši svagdašnji

Znate li da je prvi naziv Twittera bilo Twttr, a Facebooka TheFacebook?

Najpraćeniji Twitter profil

Najpraćeniji profil na Twitteru jest onaj Katy Perry, američke kantautorice koja je svjetsku slavu postigla svojim hitom “I kissed a girl”. Sa 107.23 milijuna pratitelja (travanj 2019.), Katy Perry vlada ovom društvenom mrežom.

KATY PERRY

@katyperry

ICYMI, the vertical video (different than the actual music video) is now available for your viewing pleasure at http://katy.to/NROVertical 

3,045 people are talking about this

Najpraćeniji Instagram profili

Vlasnik najpraćenijega profila na Instagramu upravo je – Instagram, s približno 277.55 milijuna pratitelja, a u stopu ga prati jedan od najpoznatijih nogometaša današnjice, Cristiano Ronaldo koji ima publiku od oko 152.62 milijuna pratitelja.

Više pročitajte u blog objavi TOP 10 Instagram profila na svijetu

Najpraćenije Facebook stranice

Najpraćenija Facebook stranica je Facebookova, slijedi je Samsung, div proizvodnje elektroničkih uređaja, a zatim opet neizbježni – Cristiano Ronaldo.

Koliko se ljudi služi Facebookom?

Prema statusu osnivača Facebooka Marka Zuckerberga, objavljenoga 30. lipnja 2018. godine,

“više od 2.6 milijardi ljudi svakoga mjeseca koristi Facebook, WhatsApp, Instagram ili Messenger, a više od 2 milijarde ljudi koristi barem jednu od naših usluga svaki dan.”

Zuckerberg je napomenuo i sljedeće:

“Imali smo odlično četveromjesečje, a naša zajednica i poslovanje i dalje rastu brzo. 2.3 milijarde ljudi danas koristi Facebook svakoga mjeseca, a 1.5 milijardi svakoga dana. Prihodi su porasli 33% u odnosu na isto razdoblje prošle godine – na 13.7 milijardi dolara.”

Plava boja Facebooka

Jeste li znali da je Facebook plave boje zbog toga što je Mark Zuckerberg daltonist? Daltonizam ne znači potpunu sljepoću za boje, već nemogućnost raspoznavanja (najčešće) nijansi crvene i zelene, što je slučaj i kod Marka.  Jednom je novinaru u intervjuu rekao da je plava boja za njega najbogatija i jedina čije sve nijanse može vidjeti.

Zaštitno lice Facebooka

Lice poznatog glumca Al Pacina bilo je zaštitni znak Facebooka dok se još zvao TheFacebook.

Facebook u Kini

Kineske vlasti kontroliraju i ograničavaju pristup brojnim web stranicama, kao i društvenim mrežama poput Facebooka kojemu ne možete pristupiti tijekom boravka u Kini.  Naravno, i ove je zabrane moguće zaobići, ali o tome nekom drugom prilikom.

#Hashtag

Prvo spominjanje pojma hashtag dogodilo se u blog objavi Stowea Boyda “Hash Tags = Twitter Groupings” 26. kolovoza 2007. godine (podatak preuzet od leksografa Bena Zimmera).

Početkom srpnja 2009. godine Twitter je počeo hiperlinkati sve hashtagove u tweetovima kako bi se pojavili u rezultatima pretraživanja.

Iako je hashtag svoje putovanje započeo na Twitteru, njegova upotreba se proširila i na druge web stranice društvenih mreža, uključujući Instagram, Facebook, Flickr, Tumblr.

 

Izvor: marketing.hr

6 stvari koje ne bi trebali raditi na Facebooku

By | Društvene mreže | No Comments

Htjeli mi to ili ne, društvene mreže, pogotovo Facebook, su postale dio naših života. Na njima dijelimo svoje najsretnije trenutke, tražimo odgovore na razna pitanja, a ponekad i radimo stvari koje kasnije gorko požalimo.

Stručnjaci kažu da ovih šest stvari nikad ne bi trebali raditi na Facebooku jer bi kasnije mogli gorko požaliti.

1. Facebook nije platforma za osjetljive teme

U.S. President Donald Trump speaks during an "Angel Families" immigration event at the White House in Washington | Autor: LEAH MILLIS/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL

Na društvenim medijima osjetljive teme imaju tendenciju postati crno-bijele, nema sredine, ili si za ili protiv. Budući da je u životu većina toga u spektru sivoga, teme koje su osjetljive prirode, bolje je ostaviti za raspravu na kavi s prijateljima.

Na primjer, ljudi s jakim političkim ili religijskim stavovima znaju objavljivati postove u kojima ih snažno zastupaju, a bilo koji odgovor koji im nije po volji može rezultirati nepotrebnom raspravom i riječima koje bi kasnije radije da niste napisali.

2. Zaboravite na preosobne statuse

Objavljivanje privatnih informacija i fotografija može imati dugoročni loš utjecaj na vaš život. Na primjer, objavili ste fotografije s djevojačke večeri na kojima baš i niste u stanju u kojem bi voljeli da vas vide vaši šefovi ili budući suradnici.

I sad će većina pomisliti, pa stavio sam da samo vide prijatelji… Da, jeste, ali svi prijatelji ljudi koji su tagirani (identificirani) na fotografijama mogu vidjeti te fotografije, a to je već jako široki krug ljudi. A ako još netko te fotografije podijeli, krug ljudi kojima su fotografije dostupne se nekontrolirano širi.

Prije objave statusa, fotografije ili videa, zapitajte se može li se ta objava okrenuti protiv vas te kako si ju ljudi mogu interpretirati, jer svi su drugačiji i stvari drugačije doživljavaju.

3. Ne kritizirajte javno svoje prijatelje

Javno kritiziranje roditeljskog stila prijatelja ili ‘zezanje’ braće i sestara s privatnim stvarima je strogo zabranjeno na društvenim medijima, pogotovo Facebooku.

– Neko lagano zadirkivanje može biti u redu između ljudi koji se dobro poznaju i razumiju, ali zlobni komentari i zadirkivanje pred ‘publikom’ nikad nije prikladno. Netko bi se mogao jako uvrijediti – objašnjava stručnjakinja za etičko ponašanje Louise Fox.

4. Nemojte ‘bombardirati’ prijatelje svojim poduzećem ili proizvodima koje prodajete

Istraživanje koje je provelo NM Incite, poduzeće koje se bavi analizom društvenih mreža, je pokazalo da je samopromocija svojeg poslovanja i pokušaj prodaje proizvoda treći najčešći razlog zbog kojeg ljudi blokiraju ili ljude maknu s liste prijatelja.

– Pokušaj prodaje svojim prijateljima je zlostavljanje prijateljstva. Ako želite promovirati svoj biznis, bolje je pokrenuti Facebook stranicu baš za to – savjetuje Wendy Mencel, direktorica kanadske škole za protokol i ponašanje.

5. Nemojte misliti da su tuđi životi fantastični i da ih vi trebate u stopu pratiti

Nitko na Facebooku ne objavljuje fotografije na kojima ima prišt na čelu, lošu frizuru ili je obučen u nešto što mu ne stoji najbolje. Facebook je mjesto na kojem ljudi objavljuju najbolje trenutke svojeg života, a uz to, ponekad im treba i 20 puta fotografirati se kako bi ‘ulovili’ najbolji kut ili ono što žele drugima prezentirati kao svoju svakodnevicu. Pročitajte o jednom posebnom selfieju.

Kad pomislite kako je svima drugima lijep život jer putuju, imaju savršen ten ili nešto treće, zapitajte se sljedeće: Da vam je sad fantastično, da ste vani s prijateljima i zabavljate se ili ležite na plaži i uživate u zvuku valova koji udaraju u plažu bi li vam prvo palo na pamet da se fotografirate i to sa svima podijelite? Možda nekima i bi, ali većina bi uživala u trenutku.

Stoga, uživajte u trenucima, i uopće se ne zabrinjavajte kakav je život drugih…

6. Ne tražite pozornost!

Svi smo vidjeli one tajanstvene postove koji su željeli izazvati zabrinutost ili potaknuti simpatije, kao što je ‘Ovo je najgori dan u mom životu’ ili ‘Ne mogu vjerovati što se to događa’.

Možda i dobiju par ‘zabrinutih’ upita prijatelja ili nekoga s liste, ali većina ljudi će taj post vidjeti kao očajničku želju za privlačenjem pozornosti.

– Koristite svoju društvenu inteligenciju kad nešto objavljujete i zapitajte se koja je vaša motivacija iza te objave. Objavljujete li nešto što stvarno želite da drugi ljudi znaju o vama ili je samo u pitanju želja da ljudi obrate pozornost na vas ili traženje komplimenta – kaže Louise.

Ako je u pitanju želja za pozornošću, radije nemojte ništa objavljivati jer tako dijelite sliku o sebi u jako lošem svjetlu, piše Reader’s Digest.

Internet marketing

By | Internet marketing | No Comments

Sastavite svoj google oglas, odaberite pojmove za pretraživanje koji opisuju vaše proizvode ili usluge, a zatim postavite proračun. Ako mogući korisnici pretražuju ono što nudite, veća je vjerojatnost da će ih vidjeti.

Vaši postojeći klijenti traže vas po nazivu tvrtke i tako vas pronađu. Potencijalni klijenti, međutim, skloni su pretraživati po djelatnosti ili lokaciji što smanjuje mogućnost da ćete se pojaviti u rezultatima pretrage.

Plaćate samo ako netko klikne vaš oglas da bi dobio više informacija. Postavite proračun koji vam odgovara i prilagodite ga kad vidite rezultate.

Nudimo vam Google oglase:

  • Dizajn i koncept sadržaja oglasa
  • Dizajn bannera
  • Izrada oglasne kampanje
  • Izrada varijacija oglasa
  • SEO sadržaja oglasa
  • Praćenje i analiza posjećenosti
  • Optimizacija oglasne kampanje

GOOGLE ADWORDS OGLAŠAVANJE

Privucite nove korisnike

Privucite više novih korisnika svojih proizvoda ili usluga: oglašavajte osobama koje pretražuju na Google-u i na našoj oglašavačkoj mreži.Obratite se osobama koje na mreži aktivno traže informacije o vašim proizvodima i uslugama.Jednostavno kontrolirajte troškove – platite samo kada osobe kliknu vaš oglas.

 

Google oglašavanje

Izrada web stranica

By | Društvene mreže, Vijesti | No Comments

Tabitha oblikovanje nudi jednokratnu ili mjesečnu uslugu izrade web (internet) stranice ili web shopa. Uz izradu i ažuriranje internet stranice preporučujemo i izradu te mjesečno održavanje društvenih mreža, koje uključuju aktivnosti od 3 puta u tjednu ili 12 puta mjesečno.

Najčešće se ažuriraju mreže Facebook i Instagram, a ostale mreže ili kanali prema dogovoru odnosno želji klijenta.

Sa potpunim povjerenjem obratite nam se na e-mail: info@tabitha.hr ili broj telefona: +385 1 410 23 20

Društvene mreže – Usuga vođenja

By | Društvene mreže, Vijesti | No Comments

Tabitha oblikovanje nudi jednokratnu ili mjesečnu uslugu na bazi aktivnosti od 3 puta u tjednu ili 12 puta mjesečno, na minimalni rok od 12 mjeseci. Najčešće odabrane mreže od strane klijenata su Facebook i Instagram, a ostale mreže ili kanali se vode prema dogovoru odnosno želji klijenta

Sa potpunim povjerenjem obratite nam se na e-mail: info@tabitha.hr ili broj telefona: +385 1 410 23 20

Društvene mreže svakim danom se razvijaju i bogatije su s novim mogućnostima. Pored prvobitne uloge komunikacije, imaju i ulogu marketinga, promovirajući druge web-stranice, različite sadržaje npr. fotografije, tekstualne sadržaje, videu uratke i sl.

Također, danas se sve više koriste u svrhu oglašavanja proizvoda ili tvrtke. Među najpopularnijim modernim društvenim sustavima su: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest, LinkedIn i dr.

google adwords savjeti

Google oglašavanje

By | Vijesti | No Comments

Sastavite svoj google oglas, odaberite pojmove za pretraživanje koji opisuju vaše proizvode ili usluge, a zatim postavite proračun. Ako mogući korisnici pretražuju ono što nudite, veća je vjerojatnost da će ih vidjeti.

Vaši postojeći klijenti traže vas po nazivu tvrtke i tako vas pronađu. Potencijalni klijenti, međutim, skloni su pretraživati po djelatnosti ili lokaciji što smanjuje mogućnost da ćete se pojaviti u rezultatima pretrage.

Plaćate samo ako netko klikne vaš oglas da bi dobio više informacija. Postavite proračun koji vam odgovara i prilagodite ga kad vidite rezultate.

Nudimo vam Google oglase:

  • Dizajn i koncept sadržaja oglasa
  • Dizajn bannera
  • Izrada oglasne kampanje
  • Izrada varijacija oglasa
  • SEO sadržaja oglasa
  • Praćenje i analiza posjećenosti
  • Optimizacija oglasne kampanje

GOOGLE ADWORDS OGLAŠAVANJE

Privucite nove korisnike

Privucite više novih korisnika svojih proizvoda ili usluga: oglašavajte osobama koje pretražuju na Google-u i na našoj oglašavačkoj mreži.Obratite se osobama koje na mreži aktivno traže informacije o vašim proizvodima i uslugama.Jednostavno kontrolirajte troškove – platite samo kada osobe kliknu vaš oglas.

 

Pošaljite nam upit na info@tabitha.hr

10 promjena na facebook-u

By | Vijesti | No Comments

Facebook i njegove prateće aplikacije uvode najdrastičnije promjene u zadnjih pet godina, one su se već počele događati, a najviše ćemo ih osjetiti u narednih nekoliko mjeseci.

Tu je enkriptirano Messenger dopisivanje, čiji sadržaj više neće biti ostavljen kao trajni zapis na Facebooku, kao i opcija ‘Secret Crush’, slična dosadašnjem Facebook Datingu koji je bio dostupan u samo nekim zemljama. ‘Secret Crush’ će funkcionirati poput aplikacije Tinder: moći ćete označiti osobu koja vam se među vašim Facebook prijateljima sviđa i to će biti tajno, osim ako ta ista osoba ne označi da se i vi njoj sviđate. Tek tada će vas Facebook ‘spojiti’.

Promjene se uvode i u Instagram, a najvažnija je ona ‘privatnog brojača lajkova’. Posjetitelji profila tako neće vidjeti broj nečijih ‘lajkova’, dok će vlasnik profila imati pristup tom podatku. Zanimljivo, izgleda i kako ćemo putem WhatsAppa uskoro moći slati novac svojim prijateljima.

 

Životniji dizajn

To je tek dio novosti predstavljenih tijekom godišnje F8 developerske konferencije u San Joseu u Kaliforniji. CEO kompanije Mark Zuckerberg otkrio je niz detalja o promjenama – kako na mobilnoj, tako i na desktop verziji Facebooka – rekavši kako je ovo najveći korak za mrežu još od 2011. godine, kada su predstavili “timeline”.

Novi dizajn sučelja će, prema najavama, biti jednostavniji i lakši za kretanje kroz aplikaciju.

 

“Čak više nećemo biti ni plavi”, našalio se Zuckerberg tijekom prezentacije, komentirajući novo sučelje Facebooka kojime će dominirati bijela boja. Facebookov logo će, kako je kazao, također biti promijenjen u malo “životniji i moderniji logo”. Krucijalni aspekt redizajna bit će i veći fokus na grupe, koji su jedan od najaktivnijih dijelova Facebookovog svemira. Više od 400 milijuna ljudi je učlanjeno u razne grupe, a radi se o korisnicima koji ne žele dijeliti sadržaj javno iz sramežljivosti ili zbog nekog drugog razloga.

“Takve zajednice će dobiti centralno mjesto na Facebooku, odmah pored vaših prijatelja”, najavio je Zuckerberg, iz čijeg se govora može naslutiti kako se Facebook vraća intimnoj, privatnoj komunikaciji. Dodatno, novi dizajn će omogućiti korisnicima da imaju uvid u najvažnije objave grupa u koje su učlanjeni, a koje će biti prezentirane u posebnom “feedu”.

Dnevni boravak

Grupe, koje na Facebooku mogu biti javne ili privatne, služe održavanju veza s raznim ljudima, ali i povezivanju s korisnicima koji dijele sličan interes ili strasti. Cilj je mrežu, koja sada ostavlja dojam “gradskog trga”, iznova pretvoriti u “dnevni boravak”.  Zuckerberg je s tim u vezi istaknuo kako će filterima i algoritmima gurati uspješne grupe u veću vidljivost na mreži, dok će grupama koje promoviraju nasilje ili dijele lažne vijesti padati vizibilitet.

Fidji Simo, novi direktor Facebookove aplikacije, naglasio je kako će postojati i “dark mode” verzija za desktop varijantu Facebooka. Riječ je o tamnijem sučelju kojega će korisnik moći odabrati, ako mu odgovara.

 

Dodatno, Facebook će u narednom vremenu napraviti veću distinkciju između web platforme i aplikacije Messenger, a to će napraviti tako da će kasnije ove godine lansirati desktop aplikaciju za MAC i PC. Tako će se Messenger moći koristiti na računalu bez da se pristupi Facebook platformi.

 

Većina promjena će odmah biti vidljiva na Facebookovoj mobilnoj aplikaciji, a na desktop varijanti će se pojavljivati unutar narednih mjeseci. Zuckerberg je već ranije najavljivao kako želi uvesti više online trgovine na platformu. Korisnici Facebooka moći će vidjeti proizvode raznih proizvođača na Facebooku i Instagramu, a potom ih kupovati direktno preko Messengera ili WhatsAppa.

Neki eksperti smatraju kako se ovime imitira WeChat, velika kineska platforma, takozvani “superapp” za razgovore putem kojeg se može i kupovati, slati novac te igrati igrice. Velika je to prilika Facebooku i za zaradu od provizije. Na konferenciji F8 je rečeno i kako će ljudi uskoro moći platiti proizvode direktno preko Marketplacea, umjesto da se to odrađuje privatnim putem kao do sada. Bio bi to Facebookov odgovor na Amazon i eBay.

 

10 promjena na Facebooku

FACEBOOK

Uvodi se i “Meet New Friends” opcija putem koje ćete se lako moći povezati s ljudima s kojima ste nekada dijelili škole, poslove ili gradove

Mnogo pozornosti izazvala je i najava opcije “Secret Crush”, slična dosadašnjem Facebook Datingu koji je bio dostupan samo u nekim zemljama. Ta će aplikacija funkcionirati poput Tindera: moći ćete označiti osobu unutar grupe vaših prijatelja koja vam se sviđa, a ako ona učini isto, Facebook će vas spojiti te vam dati do znanja da se sviđate jedno drugome. Ne označi li željena osoba vas, do nje neće doći informacija da ste je “lajkali”

MESSENGER

Messenger poruke će biti end-to-end kriptirane, Facebook više neće moći vidjeti njihov sadržaj. Facebookova aplikacija za dopisivanje bit će u potpunosti povezana s WhatsAppom, a zauzimat će manje mjesta na mobilnim telefonima. Stiže i desktop verzija Messengera

Uvodi se opcija kratkotrajnog dijeljenja sadržaja u Messengeru. Ako korisnik tako odluči, više neće iza sebe ostavljati trajni zapis korespondencije na toj aplikaciji

INSTAGRAM

Instagram uvodi opciju “privatnog brojača lajkova”. Posjetitelji nečijeg profila po novome neće imati uvid u broj lajkova na njegovu objavu, no vlasnik profila će imati uvid u taj podatak. Cilj je natjerati korisnike koji gledaju objavu da se fokusiraju na njezin sadržaj, a ne na brojke, metriku i uspjeh objave

Instagram i dalje pokušava postati veliki dućan. Neki influenceri mogu dodati “shopping tag” na svoje postove, što olakšava kupnju proizvoda koje prezentiraju u objavama. Trenutno je opcija ograničena na tek 60-ak influencera, a “shopping tag” je zasad opcija samo u SAD-u

Objave na Instagramu neće biti ograničene samo na fotografiju ili video. Putem najavljenog “Create Modea” moći će se dijeliti tekst, stickeri ili crteži

WHATS APP

Oni koji koriste WhatsApp za posao (čini se da je to veliki hit u Indiji, gdje tvrtke umjesto weba koriste isključivo WhatsApp), moći će podijeliti svoje kataloge na profilima, a korisnici će ih moći “skrolati”.

 

Izvor: jutarnji.hr

Sedam problema s Instagramom i kako ih riješiti

By | Vijesti | No Comments
Iako je iz platforme za dijeljenje fotografija izrastao u društvenu mrežu, Instagram i dalje ne nudi sve alate koji bi nam bili praktični i korisni. Evo kako ćete nadomjestiti neke od njih

Pogledajte pregled rješenja za sedam alata koje nam Instagram ne nudi, a trebao bi.

Postavite više poveznica u vaš opis

Instagram ima strogu politiku protiv poveznica. U tekst koji vas opisuje drugim korisnicima možete staviti samo jednu, a one koje postavite u opise fotografija neće biti moguće kliknuti. Nezgodno, zar ne? Srećom, postoji zaobilazno rješenje: Lnk.Bio.

Nakon što postavite korisnički profil na ovom servisu možete dodati poveznica koliko god vas je volja i napraviti zajednički URL za njih. Potom tu adresu možete zalijepiti u vaš bio na Instagramu. Kad god netko klikne na nju, bit će preusmjeren na vaš popis na Lnk.Bio. Možete također dodavati slike i opise pojedinih unosa ako ih želite povezati uz određenu objavu.

Dijelite objave drugih korisnika na vašem feedu

Za razliku od Facebooka i Twittera, Instagram nema mogućnost dijeljenja objava. No, i za to postoji aplikacija i zove se Repost (Android | iOS). Sve što trebate napraviti je kopirati poveznicu na objavu, tako što ćete kucnuti na izbornik s tri točkice pored nje, i zalijepiti ju u aplikaciju. Tako je moguće dijeliti i opise te video zapise. Pri prijenosu će na vaš sadržaj zalijepiti vodeni žig, ali možete ga ukloniti ili premjestiti.

Preuzimajte fotografije ili videozapise s Instagrama

Kako biste preuzeli fotografiju ili video koji vam se sviđa s Instagrama, isprobajte web aplikaciju DownloadGram. Nudi jednostavno korisničko sučelje u kojem samo trebate zalijepiti poveznicu na sadržaj koji vas zanima i kliknuti na dugme za preuzimanje.

Uredite izgled opisa fotografije

Kako biste bolje prelomili tekst opisa fotografije, trebate upotrijebiti nevidljivi prazan simbol namijenjen pisanju Brailleovom abecedom. U tome će vam pomoći aplikacije kao što je Insta-Space (Android | iOS | web), koja će automatski formatirati tekst kojeg ste unijeli u nju i kojeg potom možete prebaciti na Instagram.

Postavljajte sadržaj na Instagram s vašeg računala

Glavna Instagramova aplikacija za web još ne nudi mogućnost izravnog postavljanja sadržaja sa stolnog računala. Ali, zato tu mogućnost nudi njeno progresivno web izdanje, koje možete upogoniti ako preuzmete web preglednik Vivaldi u kojem je moguće postaviti izdanja web odredišta za mobitele na posebnu traku. Stavite li Instagram među njih, pokrenut ćete progresivno web izdanje.

Kako bi ste to postigli, otvorite Vivaldi, kliknite na sličicu plusa (+) na lijevom rubu i otvorite Instagram.com.

Smanjite potrošnju podataka i energije

Poput drugih aplikacija u Facebookovom vlasništvu, Instagram je poveće opterećenje za bateriju vašeg smartfona i mobilni internet. Rješenje? Prijeđite na Instagram Lite, smanjenu verziju aplikacije koja ipak i dalje nudi većinu značajki koje trebate.

Šaljite poruke na stolnom računalu

Razmjenu poruka na Instagramu putem računala omogućit će vam besplatna i jednostavna aplikacija IG:dm, pomoću koje možete slati i primati poruke, pokretati nove razgovore, slati fotografije i video… Dostupna je za Mac, Windows i Linux.

Izvor: tportal.hr

Otkrili detalje o najskupljem superračunalu u povijesti

By | Vijesti | No Comments
S radom bi trebao krenuti 2021. godine i premašit će brojku od kvintilijun kalkulacija u sekundi

Ministarstvo energetike SAD-a otkrilo je detalje jednog od najskupljih računala ikada izgrađenih, stroja vrijednog 500 milijuna dolara koji se bazira na tehnologiji Intela i Craya i koji bi mogao postati važan igrač u tehnološkoj utrci SAD-a i Kine.

Superračunalo se naziva Aurora i prvi je put najavljen 2015. godine, a službeno bi s radom trebao započeti 2021. godine u Argonne National Laboratory u blizini Chicaga. Predviđaju kako će to biti američki stroj koji će premašiti kvintilijun kalkulacija u sekundi.

To je gotovo sedam puta više od brzine najsnažnijeg sistema koji je do danas izgrađen, te čak 1000 puta brže od sistema koji su počeli stizati 2008. godine. Nadaju se kako će stroj istraživačima omogućiti preciznije simulacije raznih fenomena poput klimatskih promjena, solarnih panela, raznih lijekova i sl, piše The New York Times.

Superračunala imaju važnu ulogu u testiranju oružja i kodiranju i dugo su se smatrali nekom vrstom zamjene za nacionalnu konkurentnost u znanosti i tehnologiji. SAD je na tom polju bio u vodstvu desetljećima, no Kina im je postala sve veća i agresivnija konkurencija.

Prošle je godine IBM-ov sistem Summit izgrađen za Oak Ridge National laboratorij Tennesseeju preuzeo vodeće mjesto među 500 najjačih sistema na svijetu, i to nakon što je na toj poziciji pet godina bila Kina. No Kina drži još jedan rekord na toj listi, od 500 sistema, njezinih je 227, dok ih SAD ima samo 109.

Aurora bi trebala istražiti i nove mogućnosti na polju razvoja umjetne inteligencije, poput strojnog učenja, no možda neće srušiti tu brzinsku barijeru. Stručnjak Jack Dongarra sa Sveučilišta Tennessee koji prati globalni razvoj, prati tako i razvoj tri kineska sistema, exascale superračunala, koja bi trebala biti završena 2020. godine.

Superračunalo Aurora | Author: Screenshot/Youtube

O brzinama takvih računala ne raspravlja se puno dok ne odrade testove učinkovitosti. Ulozi su veliki, pa tako i cijene izgradnje ovog superračunala i zato ga prati i tako velika pozornost. Rick Perry iz ministarstva energije objavio je prošle godine kako je plan potrošiti 1,8 milijardi dolara na dva do tri takva sistema.Aurora je premašila 200 milijuna dolara, kolika je bila cijena Summita, i predstavlja rekordni ugovor Intela i vlade i zapravo je test njihovog kontinuiranog vodstva na polju superračunala. Njihovi procesori ugrađeni su u većinu takvih strojeva. No dodatni akceleratorski čipovi ključni su za postizanje najvećih brzina, a njegov rival Nvidia je izgradio značajne čipove, za upotrebu u superračunalima, koji su se najprije koristili u videoigrama.


Verzija Aurore najavljena 2015. godine utemeljena je na Intelovom čipu kojeg je tvrtka kasnije ukinula, a dvije godine kasnije najavili su planove redizajna. Prilikom najave Aurore govorilo se i o Intelovim čipovima, verziji standardnih Xeon procesora, novoj memoriji i komunikacijskoj tehnologiji i dizajnu čiji je cilj ušteda prostora i snage.

Dugogodišnji tvorac takvih računala Cray omogućuje dizajn sistema nazvan Shasta, kao i tehnologiju koja bi trebala ubrzati protok podataka u Aurori, naglašava Peter J. Ungaro.

Intel i Cray omogućuju i novi softver kako bi ta  napredna superračunala bila lakša  za programiranje.

“Želimo takvo iskustvo omogućiti svima”, rekao je Raja M. Koduri.

Rick L. Stevens iz Argonne naglašava kako je ova tehnologija i dalje rizična.

Debakl MySpacea: Kako im je nestalo 50 milijuna pjesama

By | Vijesti | No Comments
Nekad najpopularnija društvena mreža ostala je bez podataka svojih korisnika koji su skupljani 12 godina

MySpace se ispričao korisnicima jer je bespovratno izgubio 12 godina glazbe. Zbog pogreške prilikom migracije servera tako je izgubljeno oko 50 milijuna pjesama, te sav sadržaju koji je uploadan na sajt u razdoblju od 2003. do 2015. godine.

Nekada davno bila je to najpopularnija društvena mreža, no nakon pojave novih, pomalo je pala u zaborav. A čini se na takav način i milijunski sadržaj koji je na njoj objavljivan. Izgubljen je audio i video sadržaj te fotografije, pa tako na sajtu nije dostupan sadržaj stariji od tri godine, piše CNN.  

“Ispričavamo se zbog neugodnosti, no zbog migracije servera bilo kakve fotografije, video materijali i audio sadržaj koji su uploadani ranije od 2015. godine više nisu dostupni na MySpaceu“, napisali su u isprici.

Čini se kako se to dogodilo prije godinu dana, kada su se počeli javljati korisnici koji nisu mogli doći do svog sadržaja. Potvrđeno je kako su podaci zauvijek izgubljeni, i naglašeno je kako je potreban backup koji bi mogao trajno zaštiti kolekciju za buduće generacije.

Prije pojave Facebooka bila je to najpopularnija društvena mreža na svijetu, posebno značajna jer je potaknula i pomogla u razvoju karijera niza glazbenika, među kojima i Kate NashArctic Monkeys i Calvina Harrisa, koji su otkriveni upravo zahvaljujući MySpaceu.

Posljednjih godina njezin značaj počeo je slabjeti, a unatoč nizu redizajna nije se mogla nositi sa ostalim vodećim društvenim mrežama poput Facebooka i YouTubea. 2006. godine zapošljavala je 1600 ljudi, danas je taj broj spao na njih samo 150.

Andy Baio, tehnološki stručnjak i bivši voditelj u Kickstarteru, upozorio je kako je možda zauvijek izgubljena glazba 14 milijuna umjetnika. Za sada još nije potvrđen točan broj izgubljenih materijala. Mnogi se pitaju kako je kompanija mogla napraviti takav  propust.

Baio špekulira i sa mogućnošću da je taj gubitak bio namjeran, kako bi se zapravo izbjegla migracija i hostanje blizu 50 milijuna starih MP3 audio datoteka na novim serverima, piše The Guardian.

U početku su tvrdili kako je taj gubitak materijala samo privremen.

“Rekli su mi kako će se taj problem popraviti”, rekao je jedan zaposlenik korisničke službe jednom korisniku. No još sredinom prošle godine svima je postalo jasno kako se taj problem neće moći riješiti.

Steven Battelle iz britanskog rock banda LostAlone tužan je zbog gubitka podataka na ovoj platformi koja je odigrala ključnu ulogu na počecima rada njegove grupe.

“Jako me to rastužuje jer je upravo veliki dio pozornosti na samom početku mog benda dolazio upravo sa zajednice na MySpaceu. I dalje mislim da je to najbolja platforma za umjetnike i bandove”, napisao je na svom Twitter profilu.

2005. godine MySpace je kupila grupacija Ruperta Murdocha za 580 milijuna dolara, a 2011. godine, prodan je kompaniji Specific Media za samo 35 milijuna dolara.