To je internetski prostor, koji služi za međusobno povezivanje korisnika.

Danas postoje stotine ovakvih servisa, a među najpoznatijima su: Facebook i Twitter.

drustvene-mreze-najbolji-povrat2Prvi oblici društvenih mreža javljaju se 90.-ih godina 20. stoljeća. Kod nekih je razgovor dozvoljen samo preko registracije, dok je kod drugih potreban samo nadimak (eng. nickname). U takvim sobama, obično postoji lista sa strane, gdje korisnik može vidjeti sve druge aktivne korisnike u tom trenutku. Na donjem dijelu ekrana, nalazi se mjesto, gdje korisnik piše poruke. Jedan od primjera društvenog servisa je mIRC, koji je stekao veliku popularnost, upravo zbog svoje jednostavnosti, tj. lakog pristupa. Ipak, najveći značaj stekao je e-mail, koji je i danas jedan od najkorištenijih usluga društvenih mreža. Servisi društvenih mreža stalno se poboljšavaju, dajući nove mogućnosti korisnicima. Pojavljuju se i nove društvene mreže s novim mogućnostima. Ovakve mreže, pored prvobitne uloge komunikacije, imaju i ulogu marketinga, promovirajući druge web-stranice i niz različitih usluga.

Korisnici ne mogu komunicirati sa svim članovima koji se nalaze na mreži, već mogu isključivo s kontaktima (engl. contacts). Osim standarnog načina, korisnici mogu komunicirati preko video snimki, što olakšava komunikaciju. Takav tip komunikacije može biti između dva ili više korisnika. Među najpopularnijim modernim sustavima za komunikaciju na internetu su: Facebook, InstagramTwitter, YouTube,  Pinterest, Google+ i dr.

 

FACEBOOK

Prva popularna društvena mreža

facebook društvena mreža

Prema statistikama više od milijardu i pol je aktivnih korisnika u Svijetu (travanj, 2016.).  Facebook je najpoznatija i najpopularnija društvena mreža u Hrvatskoj.

Putem Facebooka se možete idealno predstaviti i promptno iznositi novosti, akcije, promovirati svoj brend, poslovanje ili proizvod. Prednost Facebooka je i u mogućnosti korištenja video uradaka koji su danas vrlo popularni.

Više

INSTAGRAM

Društvena mreža vezana uz fotografije i video sadržaj

Instagram

S više od 400 milijuna aktivnih korisnika, jedna je od popularnijih društvenih mreža, te oko 40 milijardi fotografija podijeli se dnevno putem Instagrama. Sve omiljenija društvena mreža u Hrvatskoj, a posebno među mlađom populacijom i poslovnim krugovima 21 stoljeća.
Iako bi se moglo i pomislili kako svoje „slikovne profile“ imaju samo velike tvrtke, poznati svjetski mediji i javne ličnosti. Instagram je zapravo idealan izbor upravo za male tvrtke jer je besplatan, njegovi korisnici su znatno aktivniji od korisnika bilo koje druge društvene mreže, a i zato jer „slika vrijedi tisuću riječi“.

Više

GOOGLE+

Google-ova društvena mreža, važna za SEO

Google-plus

Google + je isto što i Facebook, samo u vlasništvu Google-a:) i zato morate biti na Google+! Društvena mreža Google+ nudi tvrtkama da kreiraju i ažuriraju svoje poslovne stranice firme. Sadržaj tih stranica je ono što se prikazuje u prozoru s desne strane na rezultatima pretraživanja ili na pretraživanju na Google karti.
Tamo je na vrhu karta, fotografije, Street View, pa ispod naziv firme, adresa, telefon, radno vrijeme, komentari korisnika. To su sve podaci koje unosite i uređujete na svojoj Google+ stranici od firme i ujedno i prvi kontakt korisnika s vama i vašom firmom. Zato je jako važno da to bude estetski i lektorski korektno, da podaci budu točni, te da fotografije budu što kvalitetnije.

Više

TWITTER

Društvena mreža optimizirana za brzinu

twitter2

Twitter služi za brzu razmjenu informacija, u trenutku kad su ‘svježe’. Jedna od njegovih osnovnih značajki i razlika u odnosu na ostale, jest ograničena duljina teksta koji unosite (tweet-ate), a koja iznosi 140 znakova. Kao i kod drugih mreža, na Twitter-u možete otvoriti poslovni i privatni profil.

Twitter se često opisuje kao ‘internetski SMS’ u tom smislu da sajt pruža mogućnost korisnicima da šalju i primaju nove unose pomoću raznih alata, tako da često nije ni potrebno koristiti sam originalni sajt. Ova fleksibilnost je omogućila sajtu da dobije veću popularnost nego što bi to bio slučaj da su korisnici bili primorani da posjećuju originalni site kako bi koristili ovu uslugu.

Više

LINKEDIN

Društvena mreža optimizirana za proširenje poslovanja

LinkedIn-Logo

LinkedIn je najveća profesionalna mreža na svijetu s preko 200 milijuna članova. Istovremeno, mnogi od čega najviše žene ne koriste ovu poslovnu mrežu.

LinkedIn profil je puno dinamičniji od životopisa koji je statičan dokument. LinkedIn profil je vaš prava odskočna daska, vaš online brand koji možete kontinuirano komunicirati kroz dodavavanje svojih prezentacija, publikacija, objave statusa.

 

Više

PINTEREST

Pinterest je društvena mreža koja funkcionira kao online oglasna ploča

pinterest

Pinterest je jedna od velikih svjetskih društvenih mreža koja još uvijek nije zaživjela ozbiljnije u Hrvatskoj.
Broji preko 70 milijuna korisnika, od kojih je preko 40 milijuna aktivno na mjesečnoj bazi.

Pinterest pokriva različite vrste sadržaja, ali dominiraju sljedeće teme : uređenje doma, moda, hrana i ručna izrada predmeta. Tome je možda razlog i to što su 58% korisnika žene u dobi između 25 i 44 godine.

Više

YOUTUBE

Društvena mreža optimizirana za video

youtube

Najpoznatija platforma svih videoentuzijasta koja ima više od milijardu aktivnih korisnika, što čini trećinu korisnika interneta uopće. Aktivni korisnici imaju između 25 i 34 godine, a čak 54 % otpada na muške korisnike. Iako je YouTube po svojem sadržaju najpopularniji, treba napomenuti da i druge društvene mreže sve više stavljaju naglasak na video sadržaje kao alat za dobar marketing i branding, što će u budućnosti značiti puno veću konkurenciju.

Google i YouTube su dvije najveće tražilice na svijetu te vam svojom bazom podataka omogućuju da koristite tzv. marketing ispunjavanja potrebe (demand-creation marketing) – prikazujete poruke samo onim korisnicima koji svojim pretragama pokazuju interes za Vašu uslugu/proizvod.

Više