vaka društvena mreža ima svoje specifičnosti oko načina korištenja i populacije koja je koristi. Nije slučajnost to da se u žargonu često za atraktivan sadržaj kaže da je ‘instagramabilan’, ističu sugovornici tportala, marketinški stručnjaci Ilija Brajković i Ana Marija Malić koji nas provode kroz važnost društvenih mreža u posebnoj pandemijskoj situaciji te predlažu neophodne korake za uspješnu prisutnost na njima
U 2020. godini prvi put u povijesti čovječanstva preko 50 posto svjetskog stanovništva prisutno je na društvenim mrežama i aktivno ih koristi na dnevnoj bazi. Svjetske trendove prati i Hrvatska pa je tako, otkriva nam Malić, najkorištenija društvena mreža Facebook, slijede YouTube i Instagram, komunikatori poput WhatsAppa i Facebook Messengera te najbrže rastuća videoplatforma TikTok.
Povratak na staro
‘Ukratko, zaista je važno da ste prisutni na društvenim mrežama jer putem njih možete ostvariti odlične prodajne rezultate i predstaviti se u najboljem svjetlu, što u krajnosti, uz strateški pristup i kvalitetan sadržaj, donosi konkurentsku prednost’, poručuje stručnjakinja.
Kako ističe, marketinški napori i ulaganja u oglašavanje turističkih objekata stali su početkom pandemije i lockdowna, što je kao rezultat imalo pad cijena oglašavanja jer je bilo manje oglašivača.
‘Sada već možemo konstatirati da se stvari polako vraćaju na staro pretpandemijsko stanje – cijene se vraćaju na staru razinu i nema većih oscilacija’, kaže.
‘Svi imamo velike emocije što se tiče putovanja, a društvene mreže odličan su kanal za širenje informacija i svijesti, stvaranje emocija i želje za putovanjima. Kao što su društvene mreže idealne za turizam, jednako je turizam idealan za društvene mreže. Korisnici obožavaju konzumirati sadržaj koji uključuje putovanja, gastronomiju i zabavu. Takav sadržaj redovito ima najveći stupanj angažmana korisnika i lakše postaje viralan.
Turističke agencije i ugostiteljski objekti također sve češće koriste influencere kao bitan oblik svojih marketinških aktivnosti upravo zbog velikog dosega i njihove ciljane publike na kanalima društvenih mreža’,
Ističe pritom Instagram kao kanal koji znatno utječe na ‘zagrijavanje’ gledatelja i stvaranje želje za putovanjima.
‘Ljudi koriste društvene mreže i na poslovnim subjektima je da prate svoje kupce tamo gdje oni provode vrijeme. Svaka društvena mreža ima svoje specifičnosti oko načina korištenja i populacije koja ju koristi. Nije slučajnost to da se u žargonu često za atraktivan sadržaj kaže da je ‘instagramabilan’.
Instagram je vrlo bitan jer služi kao svojevrstan portfolio za usluge koje određeni ugostiteljski objekt želi promovirati. Ako ste restoran, iznimno je bitno da na svojem profilu na Instagramu imate profesionalne slike visoke kvalitete koje prikazuju vaša jela, pića, interijer i atmosferu u najboljem svjetlu. Instagram je vizualna društvena mreža i dobar sadržaj na profilu može privući nove mušterije kojima je upravo on mjesto odabira za pretraživanje kvalitetnih restorana i kafića kada stignu na neku novu destinaciju.
Osim toga, oglašavanjem na Instagramu možete targetirati sve ljude koji se nalaze na određenoj lokaciji na kojoj je vaš restoran, kafić i sl. te na taj način doprijeti baš do njih i privući ih da posjete vaš objekt’, kaže Brajković te ističe kako je još uvijek situacija vrlo neizvjesna za poslovne subjekte u turizmu jer ljudi puno konzumiraju online sadržaj, ali su se pojavili novi faktori u prodaji turističkih usluga.
Izvor: tportal.hr