Google Maps sve je sličniji društvenim mrežama

By | Vijesti | No Comments
Najnovija nadogradnja za Google Maps zove se ‘Community Feed’ i po mnogočemu podsjeća na navigacijsku verziju Facebooka ili Twittera

Google nastavlja pronalaziti nove načine kako učiniti Google Maps korisnijim alatom za snalaženje i navigaciju. Kompanija je na Keywordu upravo najavila novu značajku koja dio Google Mapsa pretvara u neku vrstu društvene mreže. Ako često doprinosite recenzijama ili koristite Google Maps kao navigacijski alat, ‘Community Feed‘ bi vam se mogao jako svidjeti.

Community Feed je iskustvo vrlo slično Facebooku i Twitteru gdje skrolate kroz objave poput recenzija, fotografija i običnih objava vezanih uz Google Mape. Pišu ih lokalni stručnjaci, ljudi koje znate, dućani i publikacije.

Društvena strana navigacije

Nova nadogradnja korisnicima pruža dodatnu karticu pod imenom ‘Explore’. Tamo ćete moći čitati o stvarima koje vam, zavisno o vašim pretragama, servira Googleov algoritam. Ukratko – radi se o novom načinu plasiranja preporuka i pisanih sadržaja unutar usluge. Na primjer, ako program zaključi da jako volite jesti hamburgere, počet će vam predlagati mjesta koja lokalni vodiči smatraju jako dobrima.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Google

Ne samo da će nadogradnja pomoći da uz pomoć drugih otkrijete zanimljiva mjesta u vašoj blizini, moći ćete se bolje povezati sa dućanima i uslugama što je, realno, dosta korisna stvar u ovim vremenima.

Google piše da korisnici objavljuju preko 20 milijuna preporuka za svoja omiljena mjesta, recenzija i ocjena, fotografija, odgovora na pitanja, adresa i tako dalje. Ova nadogradnja preporuke će učiniti dostupnijima većem broju ljudi, što je, piše Makeuseof, uvijek dobra stvar.

Koliko je Community Feed zapravo koristan?

Kratki odgovor na ovo pitanje je u tome koliko zavisite o mjestu gdje živite. Ako ste u velikom gradu s hrpom Google korisnika koji cijelo vrijeme šalju preporuke, nova značajka će vam biti od velike koristi. Ako živite u manjim mjestima, koncept je više-manje beskoristan.

Facebook ima novu glazbenu aplikaciju – upoznajte Collab

By | Vijesti | No Comments
Nakon nekoliko mjeseci provedenih u beta programu, javnost napokon može preuzeti i isprobati Facebookovu glazbenu video aplikaciju

Facebook je upravo izbacio eksperimentalnu glazbenu aplikaciju Collab – neobičnu platformu koja je u beti bila od svibnja, prenosi TechCrunch.

U Collabu korisnici mogu stvarati kratkotrajne glazbene videe kombirajući do tri nezavisna videa. Tako, na primjer, tri glazbenika mogu izvoditi različite dijelove pjesme i kombinirati ih u jedan video. Svaki video koji je napravljen tkođar je objavljen na javni Collab feed, gdje spot mogu slušati i ‘nadograđivati’ svi ostali korisnici.

Primjerice, ako vi snimite jedan dio pjesme i umiješate ga sa dva ostala koja pronađete na Collab feedu, dobit ćete jedinstvenu kombinaciju. Naravno, ako ste trol ili ne želite pjevati u kameru, možete miješati videe ostalih korisnika. Verge naglašava da je svaki korisnik spomenut kao sudionik u kolaboraciji.

Čak ni ne morate pokušavati uskladiti videe – Collab uvodi alat koji automatski sinkronizira nekoliko dijelova pjesme. Kao što piše u opisu aplikacije: ‘Osigurat ćemo da vašim potezom prsta videi sviraju u savršenoj sinkronizaciji’.

Collab još nije izravno integriran u Facebook, no možete izbaciti gotov proizvod kao dio vašeg Storyja u Instagramu i drugim aplikacijama uključujući TikTok.

Izvor: tportal.hr

Gmail postao još korisniji

By | Vijesti | No Comments
Google Workspace, više poznat po dosadašnjem imenu G Suite, već neko vrijeme nudi kompatibilnost s Office datotekama iz Worda, PowerPointa i Excela. Do nedavno smo, doduše, morali datoteke prebaciti u Google Drive i tek ih onda uređivati, dok smo privitke mogli samo pregledati.
Gmail će korisnicima omogućiti odgovaranje na izvorni email i ubacivanje uređenog dokumenta u Office formatu bez preuzimanja i ponovnog slanja. Kompanija također želi osigurati da Office datoteke rade puno glađe u Google Docsima. Kompanija će izbaciti dodatak za konverziju makroa namjenjenu Google Workspaceu.

Kraj za besplatno čuvanje fotki

By | Vijesti | No Comments

Google godinama omogućuje da besplatno u Google Photos servisu čuvamo fotografije u ‘visokoj kvaliteti’. Radi se o onima koje su blago komprimirane (do 16 megapiksela). No, sada i tome dolazi kraj.

Svemu dobrom dođe kraj pa je tako i Google nakon pet godina odlučio zaustaviti besplatni backup fotografija i videa u ‘visokoj kvaliteti’. Tako će od 1. lipnja sljedeće godine uvesti naplatu za nove fotografije – jednom kad potrošite predviđenih 15 GB prostora u njihovom cloudu.

Cloud servisi su danas tražena roba i puno je drugačija situacija nego prije pet godina, pa i iz Googlea ističu da se svakog tjedna na Google fotografije učita 28 milijardi novih fotografija i videozapisa.

Ova promjena znači da do 1. lipnja možete normalno arhivirati svoje fotografije i bez ograničenja,  a sve ono što pošaljete nakon 1. lipnja ubrajat će se u taj limit od 15 GB, koji se dodaje uz neku pohranu koju ste već možda kupili.

Trebate li sada nešto poduzeti?

Ne, možete nastaviti upotrebljavati Google fotografije za sigurnosno kopiranje fotografija i videozapisa. Javit će vam se nakon 1. lipnja 2021. i poslati vam podsjetnik kada se približite ograničenju pohrane. Većina će korisnika morati nešto poduzeti tek nakon nekoliko godina, rekli su iz Googlea.

Kada ćete zunati da ste pri kraju besplatnih 15 GB pohrane?

Iz Googlea kažu da su iradili prilagođenu procjenu koja pokazuje koliko vam je vremena ostalo do dosezanja ograničenja kvote. Pri procjeni se u obzir uzima koliko često sigurnosno kopirate fotografije, videozapise i drugi sadržaj na svoj Google račun.

Kako možete upravljati svojom pohranom?

1. lipnja 2021. predstavit će novi alat za upravljanje pohranom koji će pomoći da jednostavno pronađete i izbrišete tamne, mutne i neželjene sadržaje. Naime, mnogi od nas automatski na backup šalju baš sve što smo snimili s telefonom i tu se vrlo često nađe gomila neiskoristivih fotografija, koje je bolje izbrisati i osloboditi prostor. Dodatnu pohranu možete kupiti i putem usluge Google One ako je dostupna.

Izvor: 24sata.hr

Jeste li primijetili dvije velike novosti na Instagramu?

By | Društvene mreže, Vijesti | No Comments

Instagramova nova glavna stranica možda će tražiti navikavanje, no Facebook naglašava da je cijela aplikacija zbog toga puno lakša za snalaženje i navigaciju.

Idući put kad pokrenete Instagram mogli biste naići na dvije nove kartice na glavnoj stranici: Reels i Shop. Ovi dodaci dodatno bi trebali olakšati švrljanje feedom, stranicom Explore, kao i novim sekcijama Reels Shop.

Instagram, podsjetimo, glavnu stranicu planira mijenjati već neko dulje vrijeme. Aplikacija je čak testirala nekoliko varijanti ekrana Home te je sad konačno odlučila koji će primjeniti, prenosi MakeUseOf.

Glavni čovjek Instagrama Adam Mosseri najavio je novo sučelje u blogu About Facebook. Reels će se pojaviti umjesto tipke za objavu, dok će Shop zamijeniti karticu za aktivnost, više poznatu po ikonici srca.

tportal
Izvor: Screenshot / Autor: Facebook

Aktivnost i objava dom će pronaći na samom vrhu – točnije, u gornjem desnom kutu Instagramove stranice. Premda će nekima nedostajati te stare kartice, Instagram tvrdi da ovako ipak bolje. Ikonice za Reels i Shop olakšat će, pretpostavljamo, putovanje do novih sekcija. Reels, Instagramov novi štos vezan uz kratke videe nedavno se brkao sa ostalim sadržajem na stranici Explore, a nova kartica omogućit će lakše natjecanje s TikTokom i vjerovatno privući više pažnje samih korisnika.

Kartica Shop će nuditi preporuke, izabrane proizvode i videe vezane uz shopping. Instagram zbilja nastoji pogurnuti shopping unutar aplikacije, tako da ćete moći kupovati stvari i putem Reelsa.

Velike odvažne promjene

Nove kartica na Instagramovoj glavnoj stranici velika su promjena za aplikaciju koja već dulje vrijeme koristi isti dizajn. Misseri je rekao da Instagram ‘ne prihvaća promjene dizajna olakotno’ nakon čega je nastavio hvaliti nove dizajnerske odluke. Instagramova nova glavna stranica, koliko god se to ne čini na prvi pogled, pažljivo je kalkulirana promjena. Aplikacija sve teže hvata korak za TikTokom, a Reelsi bi to mogli promijeniti.

Izvor: tportal.hr

Na Messenger i Instagram stigle nove opcije

By | Vijesti | No Comments
Nova značajka posuđena iz Snapchata stigla je u Messenger i instantne poruke na Instagramu, a omogućava slanje ‘tempiranih’ poruka koje se automatski brišu

Facebookova najnovija značajka posuđena iz Snapchata dolazi danas i njezino ime je ‘Vanish mode’. Prve naznake ovog dodatka vidjeli smo tijekom prvih najava redizajna Messengera. Vanish mode je specijalni mod slanja poruka u Messengeru i Instagramu koji poslane poruke, naljepnice i slike briše nakon što osoba zatvori ekran u kojem razgovarate, objašnjava Verge.

Ovakav način komunikacije Facebookov je pokušaj privući mlađe korisnike smartfona koji su nahrupili na aplikacije u kojima ne moraju stavljati javne objave koje će ih u nekom trenutku možda skupo koštati. Premda je Snapchat popularizirao ovakvu vrstu komunikacije, barem među američkim tinejdžerima, Facebook je sve promarao i u nekom trenutku odlučio ‘posuditi’ za svoje aplikacije – Instagram, Messenger i WhatsApp.

Vanish Mode će se pojaviti u Messengeru i Instagramu u obliku posebne opcije koju možete uključiti ili isključiti u postavkama bilo koje poruke. Također možete ući u mod povlačenjem prsta prema gore. Ovaj režim rada će nakon toga omogućiti poruke koje nestaju, a možete ga isključiti pomoću opcije na samom vrhu prozora za razgovor koja se aktivira povlačenjem prsta prema dolje.

Facebook tvrdi da će ovaj mod tražiti odobrenje, što znači da će biti aktivan samo ako oba sudionika razgovora tako odluče. Messenger i Instagram također će vas upozoriti ako netko od sugovornika skine sliku razgovora. Vanish Mode će prvo biti dostupan u SAD-u i još nekoliko zemalja, a postupno će se proširiti na ostatak svijeta.

Izvor: tportal.hr

Facebook uvodi nova pravila vezana uz fotografije

By | Vijesti | No Comments
Facebook uvodi pravilo pomoću kojeg će korisnici moći deklarirati vlasništvo nad određenom slikom te tražiti skidanje ponovnih objava. Sudeći prema razvoju situacije, čini se da je došao kraj ponovnim objavama slika na Instagramu

Facebook će korisnicima pružiti veću kontrolu nad slikama koje objavljuju. U novoj nadogradnji platforme za menadžment korisničkim pravima, kompanija počinje suradnju sa izabranim partnerima koji će imati kontrolu nad mjestima na kojima će se objavljivati njihove slike – uključujući Facebook i Instagram. Konačni cilj je otvoriti značajku svima, nešto što je već sprovedeno u slučaju glazbe i videa.

Facebook nije napisao o kojim se partnerima radi, no Verge pretpostavlja da je riječ o velikim igračima poput National Geographica koji će pomoću Facebook Rights Managera nadgledati gdje se njihove slike opet objavljuju. U tom trenutku kompanija će moći odlučiti želi li ostaviti te fotografije tamo gdje jesu, narediti micanje slika s platforme ili ograničavanja teritorija na kojima se ta fotografija smije prikazati.

Procedura preuzimanja vlasništva nad slikom počinje sa slanjem CSV-a Facebookovom Righs Manageru – paketić u kojem se nalaze svi meta podaci o datoteci. Oni također definiraju na što se prava apliciraju i koji su teritoriji izuzeti. Nakon što algoritam potvrdi da se podaci koje šalje korisnik i informacije na slici podudaraju, procesirat će sliku i pratiti gdje se ona točno nalazi. Ako neka druga osoba odluči objaviti vlasništvo nad istom slikom, dvije stranke mogu raspravljati o tome (razmjeniti nekoliko poruka), a Facebook će u određenom trenutku, ako ne dođe do dogovora, prava dodijeliti osobi koja je prva poslala CSV. Ako imaju prigovor, moći će ga poslati Facebooku putem formulara za prijavu vezanu uz intelektualno vlasništvo.

Ova nadogradnja bi mogla promijeniti način na koji funkcionira Instagram, s obzirom da na platformi postoje profili koji objavljuju tuđe slike, ali u objavi spominju izvornog umjetnika. Vlasnici prava od sad će moći poništiti ponovne objave bez odgode. Konačno, tvorci sadržaja će morati investirati u vlastitu fotografiju kako bi izbjegli brisanje radova. Instagram, prema izvoru, možda to i želi – postati mjestom gdje se objavljuju samo originalne slike.

Dio pripreme za novi način regulacije zahtjeva određeni oprez pri radu s memovima, slikama koje su na nekoliko načina uređene i izmjenjene. Memeovi se, podsjećamo, stalno uređuju i izmjenjuju, pa Facebook mora odrediti hoće li ljudima dozvoliti micanje tih slika ili ne.

LinkedIn postaje sve sličniji Facebooku

By | Vijesti | No Comments
Najpoznatija društvena mreža za poslovnjake uvodi priče i poboljšane instantne poruke, značajke koje će ju učiniti vrlo sličnom Facebookovim platformama

LinedIn je, pored novog dizajna, uveo i nekoliko novih značajki – društvena mreža sada podržava Storiese, kao i video mitinge unutar same aplikacije.

Profesionalni Storiesi

LinkedIn se pridružio brojnim platformama koje nude Storiese. Društvena mreža je objavila detalje o novoj značajki u objavi na službenom blogu Linkedina. Linkedinovi Stories su vrlo slični onima na Facebooku i Instagramu te omogućavaju snimanje kratkih videoisječaka koji na profilu ostaju 24 sata. Stvaranje priča o poslovnom životu profil može učiniti puno uspješnijim na Linkedinu.

Priče se može snimati i objavljivati direktno putem Linkedinove aplikacije. Linkedin također omogućava slanje naljepnica, teksta, kao i spominjanja drugih korisnika u pričama. Ako netko želi odgovoriti na priču, moći će poslati poruku ili reakciju. Stories za Linkedin trenutno su dostupni samo u SAD-u, Kanadi, Francuskoj, Australiji, Brazilu, Nizozemskoj i UAE-u, no uskoro bi trebali postati dostupni globalno.

Nove značajke za poruke

Linkedin je u drugoj objavi također objasnio kako će raditi nove poruke u Linkedinu. Poruke će sada dobiti integraciju sa Zoomom, Microsoft Teamsima i BlueJeansima. Ova integracija omogućava pokretanje video poziva iz novog ili postojećeg razgovora na Linkedinu. Razgovori će imati ikonicu koja će pomoću poveznice iz aplikacije moći pokrenuti video miting u izabranom programu ili ugovoriti video poziv za kasnije.

tportal
Izvor: Screenshot / Autor: Microsoft

Pored korisnog alata za video pozive, Linkedin je uveo i nekoliko nadogradnji za slanje poruka. Poruke je sad moguće urediti i brisati, a uvedene su i reakcije, grupno uređivanje poruka i pozivanje drugih u razgovor.

Izvor: tportal.hr