Upotreba pametnih telefona sve više mijenja način na koji komuniciramo međusobno, ali i pristup kojeg brandovi koriste za komunikaciju s nama. Društvene mreže i pametni telefoni imaju značajan utjecaj na marketing i komunikaciju u poslovanju.
Donosimo neke od trendova koji će obilježiti narednu, 2017. godinu.
Iskustva razgovaranja
Aplikacije za dopisivanje postaju novo najposjećenije odredište. Ipak, vidljivo je kako se približava (r)evolucija chatbot-ova koji će imati sve veći utjecaj na način na koji komuniciramo putem društvenih mreža i drugih aplikacija koje omogućuju dopisivanje, poput Facebooka, Messengera, Skypea, Slacka i drugih.
Marketinški stručnjaci pronalaze sve više načina da implementiraju iskustvo razgovora korištenjem botova koji su u stanju odgovoriti na razna moguća pitanja o brandovima. Upravo ovakav način razgovora govori o napretku umjetne inteligencije.
Kada su dostigle kritičnu masu 2015. godine, nitko nije predvidio da će društvene mreže međusobno početi da se prepliću. Na samom kraju 2016. znamo da je godina u kojoj pišemo ovaj tekst obilježena trendom u kome su društvene mreže jedne od drugih „pozajmljivale“ najbolje funkcionalnosti. Očekujemo uzbudljiv nastavak usavršavanja platformi na dobrim primjerima konkurenata.
OSLOBODI SE, POKRENI LIVE VIDEO
U 2017. tražit ćemo prilike i načine da iskoristimo LIVE na Facebooku, a da to ne bude LIVE s nekog dešavanja, otvaranja… Ako se sjetimo da je u aprilu najpopularniji LIVE video imao BuzzFeed. Ako se podsjetimo da je taj LIVE video zapravo okupio ljude oko jednog prostog pitanja – koliko gumica za teglu možemo staviti oko lubenice pre nego što ona pukne? Vidimo da i najveće brend priče mogu stati u naizgled banalne teme. Na kraju, postoji li bolji razloga za LIVE od toga da Facebook već daje prioritete video sadržaju i smanji organske dosege?
BOTOVE NA CHATOVE
Umjetna inteligencija je trenutno na tom, masovnom nivou, da može pomoći u svakodnevnom životu. Ovom prilikom pozdravljamo Siri, Cortanu, kao i Google Assistanta, ali i chatbotove koje već danas možemo koristiti na Facebook Messengeru. Ljudi više vole da naređuju, od toga da moraju prstom (palcem) da maknu. I to je jasno. Društvene mreže daju sve više mogućnosti da u razgovoru sa umjetnom inteligencijom bukirate smještaj, zatražite pomoć, dobijete prijedloge za kupovinu… Zašto čekati community managera da odgovori, kada korisnik može dobiti odgovor odmah? Zato botove na chatove i potajno počnite više da razgovarate s vašim mobilnim ljubimcima.
SADRŽAJ KOJI NESTAJE
2017. godina je godina u kojoj prestajemo da pitamo i odgovaramo na pitanja gdje to sadržaj nestaje i kako to mislimo da ga nema više poslije 24 sata? Jer uspeh Snapchata nastao je baš na ovoj opciji. Facebook, Instagram, WhatsApp “pozajmili” su ovu ideju. Jer izgleda da nešto što nestane, postaje popularno. Čitajte pažljivo i ostale trendove, možda ovaj tekst bude obrisan za par dana.
PRVO MOBILNI, ONDA SVE OSTALO
Kako uopće biti na internetu ako nemaš optimiziran sajt za mobilne telefone? Pitamo se, evo, već nekoliko godina. Optimizacija je putovala od nove tendencije do moranja. Što će u 2017. značiti da dati prednost mobilnim telefonima i raditi za mobilne telefone biće bolje od svake optimizacije. Savjet, ako nemate sajt koji je prilagođen mobilnim telefonima, ako ne pravite sadržaj koji je pre svega vidljiv na mobilnim uređajima, počnite sve od početka.
A ŠTO ĆEMO SA TWITEROM?
Živimo na Balkanu, neki trendovi nisu ni došli do nas u toj mjeri da bismo ih koristili. Nemamo kritičnu masu korisnika VR-a, a svi će spomenuti VR kao trend za 2017. godinu… Ali ne i mi! ☺ S rezervom moramo spomenuti pad popularnosti Twittera koji se nije tako dobro proveo u 2016. godini. Opcije koje je uvodio i poteze koje su njegovi čelnici pravili doveli su do toga da će Twitter u 2017. godini biti najzanimljivije pratiti kroz vesti o prodaji ili kroz očajničke napore da proširi bazu svojih korisnika.
I PORED INSTAGRAM STORY SNAPCHAT SE BORI
Dok je Twitter patio, Snapchat je neke stvari shvatio i imao vrtoglav rast tokom cijele godine. I dok se u Srbiji kritična masa ljubitelja Snapchata prelivala u Instagram story, Spectacles naočare koje je Snapchat izbacio nikako nisu očajnički potez nekog gubitnika. Jer ono što je Google pokušavao sa svojim naočarima, Snapchat je uspeo za kratko vrijeme. Sačekajmo hoće li taj trend doći i do nas. Svjetska plima i oseka uvijek kasne, što je ponekad dobro za predviđanje. Ali Snapchat i dalje ima veliki rast u svetu.
KAKO SU UTICAJNI REBRENDIRANI U INFLUENCERE
Kada je “ORGANIC” postao kompliciran, a “PAID” skup, alternativa se pojavila. A onda se ispostavilo da alternative nije nikakva novost, ali i da ona košta. Jer kada smo zaboravili i istrošili “UTJECAJNE”, sasvim logično, nastala je potreba za novim utjecajnim ljudima koji će širiti priču o brendovima. Tako se pojavio neko tko je divne mlade ljude koji imaju svoje odlične YouTube kanale nazvao “INFLUENCERIMA”. Što je engleska riječ za utjecajne? Zato umjesto priče o influencerima koji nastavljaju da budu izazov za 2017. dajemo jedan savjet. Počnite da ih prepoznajete, istražujete i uvjerite se da ste dobra kombinacija. Veliki broj pratilaca ne znači ništa.
SOCIJALNI TREND
I za kraj, nadamo se da će u 2017. prestati taj trend da društvene mreže zovemo socijalne mreže. Socijalno je previše… paaa, socijalno.