Kako se promovirati na LinkedIn-u

Ljudi se vežu za ljude. Svi znaju za Apple, ali svi znaju i tko je bio Steve Jobs; svi znaju za Facebook, ali svi znaju i tko je Mark Zuckerberg. Richard Branson, Bill Gates, Jack Kotler, Guy Kawasaki….
Zapravo, neke od njih i pratite, čitate i dijelite njihove citate, ali ne znate kako se zovu kompanije u kojima su radili.
I vi ste brend pa kako onda promovirati vlastiti brend, a da vaše poduzeće ima benefit od te promocije?
Ako niste, pročitajte prošlotjedni blog u kojem je opisan prodajni lijevak i kako prodavati kad nitko ne želi kupiti vaše usluge.
U ovom članku obradit ćemo promociju vlastitog brenda na LinkedIn-u – najvećoj društvenoj mreži za profesionalce.

KAKO STVORITI VLASTITI BREND?
Zapravo, prvo pitanje je zašto biste uopće stvarali vlastiti brend? Razlog je jednostavan – vi ste osoba koja dogovara i/ili zaključuje poslove, vaš imidž je i imidž vaše kompanije.

Zapamtite, vlastiti brend nećete stvoriti spammajući svoje kontakte super akcijama i ponudama vaše kompanije; upravo suprotno, to je najbolji način da završite na block listi.
Vlastiti brend stvorit ćete dajući svoje mišljenje o relevantnim temama pred relevantnom publikom. Zvuči filozofski, ali u narednim redovima će postati vrlo jasno.

LOŠE PRAKSE NA LINKEDIN-u

01) mozgalice nisu poslovna komunikacija
Da, još uvijek postoji veliki broj ljudi koji reagiraju kad netko objavi mozgalicu i napiše da samo 2% ljudi može riješiti tu mozgalicu, ali to nije način na koji ćete izgraditi vlastiti brend bez obzira na broj komentara i lajkova. Zašto? Zato jer LinkedIn nije Facebook, Instagram ili Twitter

02) LinkedIn postovi nisu za reklamiranje akcija i popusta
Jedna od najboljih funkcija koje je LinkedIn uveo u zadnjih par godina je mogućnost objave članka direktno na LinkedIn-u. Osobno sam koristio tu funkciju da objavim svoje blog postove kontaktima koji nisu skloni surfati mojom web stranicom, ali vole na LinkedIn-u pročitati zanimljiv članak.
Odustao sam istog trenutka kad je dio LinkedIn korisnika počeo koristiti tu funkciju da objavi akcije i popuste i gura prodaju vlastitih proizvoda i usluga.
Evo kako vaše prodajno spammanje djeluje na mozak vašeg sugovornika:

vi objavite članak u kojem najavljujete akciju vaših proizvoda
vaš kontakt dobiva notifikaciju + pojavljuje mu se oznaka na ikoni zastavice
mozak registrira novu poruku i događa se navala dopamina (neurotransmiter zadužen za nagradu i zadovoljstvo) jer osoba očekuje nešto korisno
korisniku se pojavljuje vaš prodajni članak i slijedi pad dopamina i razočaranje koje ste izazvali – vi
podsvijest korisnika sprema negativnu informaciju povezanu uz vaše ime i vašu profilnu sliku
veći broj negativnih iskustava vezanih uz vas potiče korisnika da vas blokira
03) prodaja novom kontaktu nije dobra praksa
Najgora moguća praksa je osobi s kojom ste tek uspostavili kontakt početi prodavati svoje usluge/proizvode. Zaboravite tu opciju – prošla su vremena hladnih poziva.

DOBRE PRAKSE NA LINKEDIN-u

Ovo nije nuklearna fizika. Pokažite dobre prakse i savjete iz vašeg biznisa, dodajte vlastiti komentar jer samo dijeljenje tuđih ideja nije nešto što će pomoći Vašem imidžu. Kreirajte vlastite objave kojima ćete pomoći svojim kontaktima da bolje razumiju svoju korist od vašeg biznisa.
Vaše objave i vaši komentari pokazat će vašu ekspertizu, vašu osobnost i vaš pogled na biznis. Ponavljam, ljudi se vežu za ljude, evolucijski smo skloni prikloniti se “čoporu” koji razmišlja kao mi, ponaša se kao mi i ima slične ili iste afinitete.

Također, efekt reciprociteta je jedna od najjačih kognitivnih pristranosti – ljudi koji od vas nešto dobiju gratis, osjećat će potrebu da vam vrate uslugu.
Dijelite znanje – znanje je jedna od rijetkih stvari koja se dijeljenjem povećava.

Izvor