Upoznajte navike Generacije Z i osvojite ih na vrijeme
Što želi Generacija Z? Sve što je staro za njih ne postoji, a upravo oni čine potrošački svijet bliske budućnosti. Donosimo savjete iz prve ruke.
Tek nakon što su djelomično shvatili milenijalce, brojne kompanije i oglašivačka industrija suočeni su s novom generacijom koju moraju dokučiti. Generacija Z su osobe rođene od 1995. do danas te upravo kreću s osvajanjem tržišta rada. Njihova moć potrošnje procijenjena je na 44 milijarde dolara godišnje, s tendencijom rasta. Kada je riječ o marketingu vezanom uz nove generacije, bez obzira radi li se o novom ili tradicionalnom pristupu, kompanije se očajnički trude shvatiti što oni zapravo žele. Milenijalci i generacija Z iznimno su digitalno pismeni i “ovisni” o tehnologiji te zbog toga često bivaju svrstani pod istu kategoriju. Brendovi koji žele ostati u igri i biti cool, moraju prestati gledati milenijalce i generaciju Z kao iste ljude. Premda su ove dvije generacije slične, to ne znači da konzumiraju iste sadržaje. Zapamtite, milenijalci imaju od 19 do 35 godina, a generacija Z od 11 do 18, stoga bi bilo uopće bilo smiješno smatrati da su iste stvari cool i zanimljive osobi koja ima 31 godinu, kao i onoj koja ima 15 godina. Njihove navike, želje, preferencije onoga što traže u životu i online potpuno su drugačije. Kako bi uspješno targetirali obje generacije bitno je shvatiti njihove različitosti.
Razlika #1: Generacija Z za razliku od milenijalaca voli influencer marketing
Influencer marketing je postao izuzetno popularan kada su ciljane skupine mlađe generacije. Influenceri djeluju iskrenije, imaju vlastitu odanu publiku/pratitelje, a sadržaj koji sami produciraju, kompanije teško nadmašuju radeći vlastite reklame. No, influencer marketing nije univerzalno rješenje. Premda je izuzetno učinkovit te ćete njime utjecati na dio milenijalaca, on je primarno namijenjen generaciji Z.
Prema izvješću Googlea, 70% teen pretplatnika YouTube kanala više vjeruje influencerima nego li nekoj od poznatih i slavnih osoba. Generaciji Z, influenceri su mnogo više od “likova” koji ih zabavljaju na malim ekranima. Oni su postali njihovi uzori, vođe novog vala, pa čak i odgojitelji. Kada je u pitanju generacija Z, potpuno je normalno da savjete i znanje traže na YouTubeu umjesto da koriste konvencionalne metode poput tutora, tečaja ili posuđivanja knjiga. Stoga je influencer marketing uspješan samo kada odaberete odgovarajuće Influencere za određene kampanje. Ako želite utjecati na potrošače generacije Z, morate razumijeti koji influenceri okupiraju njihovu pozornost. Isti influenceri neće isto utjecati na generaciju milenijalaca i na generaciju Z, svaka ima svoje influencere kojima se vjeruje.
Razlika #2: Online shopping nije privlačan generaciji Z, to je stvar milenijalaca
Trgovci razbijaju glavu pokušavajući smisliti način kako povećati online prodaju kada su u pitanju mlađi potrošači. Dok većina milenijalaca, nijh čak 74% kupuje online barem jednom mjesečno, kada je generacija Z u pitanju brojke su znatno niše, njih samo 49% ima istu naviku. Jedan od razloga je i taj što su oni znatno mlađi, te njihova online kupovina znatno ovisi i o njihovim roditeljima, što znači da za ovu generaciju treba imati strpljenja jer njihovo vrijeme peglanja kartica tek dolazi. No, bavite li se online prodajom za sada se koncentrirajte na milenijalce, njihove želje i potrebe.
Razlika #3: Generacija Z obožava multitasking
Opće je poznato da je sve teže zadržati pozornost potrošača. Prosječno trajanje pozornosti milenijalaca je 12 sekundi, dok generacija Z jedva izdrži 8 sekundi. No, prava razlika između ove dvije skupine je način konzumiranja informacija. Generacija Z ne samo da ima manju moć koncentracije, već voli žonglirati s nekoliko platformi paralelno. Dok milenijalci u prosjeku koriste 3 platforme, generacija Z koristi čak 5 platformi paralelno. To je upravo jedan od razloga zašto ih je tako teško targetirati, te zašto je upravo influencer marketing koristan kada su oni u pitanju.
Razlika #4: Ako niste autentični, generaciju Z neće zanima što im nudite!
Autentičnost je postala presudna. Milenijalci su bili prva generacija koja je pokazala sklonost spram autentičnog sadržaja. Savršeni modeli, savršen svijet poznatih osoba i lažne vijesti jednostavno nisu sadržaj koji ih zanima. Generacija Z ide i korak dalje, oni žele osjećati prisnost s osobom koja stoji iza proizvoda koji reklamira, žele da ta osoba vjeruje u taj proizvod, a ne da prodaje maglu. Oni se žele osjećati kao da su dio priče. Upravo zbog njih je sve više brendova promijenilo svoj marketinški pristup, a neke kompanije uvele su strogu zabranu Photoshopa u svojim kampanjama, te su nakon takve zabrane uočili kako im je porasla prodaja.
Razlika #5: Loyalty programi ne privlače generaciju Z, oni žele biti neovisni
Mnogobrojni brendovi se oslanjaju na programe lojalnosti kako bi potrošači imali razloga za povratak. I premda taj pristup dobro prolazi kod milenijalaca, generacija Z nije baš zainteresirana za lojalnost brendovima. Oni žele imati slobodne ruke, te žele dobiti što žele i kad to žele. Prema istraživanju agencije Ernst&Young, 45% milenijalaca programe lojalnosti doživljava kao dobru stvar, te mnogi cijene sustav nagrađivanja za kupnju, dok samo 30% generacije Z doživljava programe lojalnosti kao pozitivnu stvar, oni žele kupovati po svojim uvjetima. Čak ni nagrade nisu garancija da ćete privući potrošače obje generacije, stoga ih se mora prestati “stavljati u isti koš” i čuditi se zašto ista strategija nije upalila kod jednih i drugih. Obraćati se milenijalcima i očekivati da ćete privući generaciju Z, i obrnuto, prilično je besmislen potez.
Razlika #6: Generacija Z voli putovati, ali pametno i “štedljivo”
Za razliku od milenijalaca koji naveliko putuju, generacija Z tek kreće s otkrivanjem svijeta putovanja i avantura te to doživljava kao početak svoje zrelosti. S obzirom na to da su odrasli u doba svjetske krize, itekako su oprezni kada je potrošnja u pitanju a i vrlo su sposobni u pronalasku informacija vezanih za putovanje, destinaciju i smještaj. Stoga sve što im nudite mora imati opravdanje za cijenu. Prije nego li išta rezerviraju, oni će usporediti iste ponude na različitim stranicama, te će se odlučiti za onu najpovoljniju.
Stoga biste i vi trebali analizirati konkurenciju, barem onu u vašoj neposrednoj blizini. Ako želite privući novu generaciju putnika, fokus usmjerite u snažno vizualno oglašavanje, kratke poruke (8 sekundi, toliko traje njihova koncentracija), slike i videosadržaj su ključni za njihovo pridobivanje. Oni dnevno gledaju bar 2 sata videa na YouTubeu, stoga nađite način da kvalitetno prezentirate sve što nudite, a to nije samo udoban krevet, čista kupaonica i funkcionalna kuhinja. Ponudite i savršen pogled, odličnu lokaciju, dodatni sadržaj, sportske aktivnosti, autentičan sadržaj, domaću hranu…..
Predviđa se kako će do 2020. godine generacija Z tvoriti čak 40% svjetskih potrošača, stoga je vrlo bitno prepoznati njihove navike na vrijeme te naći put do njihova srca i novčanika :). Možda je najbolje da savjete poslušate iz prve ruke, od same generacije Z jer sljedeće je to što oni žele.
Milenijalci su bili pioniri interneta, no generacija Z niti ne zna kakav je život bez interneta. Milenijalci su se “borili za promjene”, izglasali su prvog crnog predsjednika, izborili su se za gay prava i brakove, za generaciju Z to je potpuno normalna stvar. S obzirom na to da su odrasli u vrijeme krize, puno su štedljiviji od milenijalaca, ne žele završiti u dugovima i kreditima kao generacije prije njih, te su počeli štedjeti i prije radnog vijeka, čak 60% njih u Americi njih već ima štedne račune. Premda su puno samostalniji i kompetitivniji od milenijalaca, nova generacija ima vrline koje ih čine simpatičnom ekipom. Vrlo su otvoreni, prihvaćaju razlike, tolerantni su prema okolini i već sada mijenjaju svijet na bolje. Potrudite se upoznati ih na vrijeme!