Svaki vaš oglas mora voditi do nekog web odredišta na kojem zainteresirani mogu kupiti ono što nudite, a o njemu ovisi uspješnost vaše online kampanje – zato ga ne smijete zanemariti kada su u pitanju Google AdWords kampanje ili Facebook oglasi.
Bez obzira jeste li angažirali agenciju ili krenuli u izazovne marketinške vode sami, prilikom izrade svoje web stranice, web trgovine ili kreiranja određene kampanje morali ste doći do pojma „landing page“ ili “landing stranica”. U doslovnom prijevodu, mogli bi reći da se radi o stranici za slijetanje. Naime, tamo „sletite“ kada u bespuću internet sadržaja kliknete na određenu poveznicu koja vas zanima i očekujete da ćete pronaći više o temi zbog koje ste tamo i uputili. Recimo da ste vidjeli prekrasnu haljinu, kvalitetni automobil ili mobitel i poželjeli ste doznati njihove karakteristike ili cijenu. Zar se ne bi razočarali kada bi umjesto toga naišli na članak o šivanju, proizvodnji guma ili načinu na koji funkcionira 4G mreža? Upravo smo došli do najvažnijeg pravila vezanog za landing page – mora ispunjavati svoju konkretnu svrhu koja se od njega i očekuje. Bez toga bi vaše online poslovanje moglo doživjeti brzi neuspjeh.
Landing page mora biti… Jednostavan i direktan – nikako drukčije
Odlično je kada volite svoj posao ili proizvode i usluge koje nudite do te mjere da poželite svima objasniti svaki detalj vezano za njih i njihovo nastajanje. Sigurni smo da mnogi žele znati sve što se događa iza kulisa u vašoj tvornici ili vašu osobnu priču o uspjehu – no ovo nije ni vrijeme ni mjesto za takve stvari. Ostatak vaše web stranice ili internet trgovine možete posvetiti svim detaljima koje želite, no kada je landing page u pitanju, tu nema mjesta kompliciranju i suvišnim informacijama. Vaš je cilj da osoba koja dođe na njega ispuni cilj koji ste zadali – prijavi se na newsletter, odigra nagradnu igru, kupi proizvod, upozna novi proizvod koji ste upravo lansirali, zatraži više informacija o usluzi… Sve ono što bi im moglo odvratiti pažnju od tog cilja, ne smije se nalaziti na toj stranici. Što bi onda trebalo tamo biti?
Za početak, upečatljivi naslov i prigodni podnaslov koji kratko i jasno govori o čemu se radi. Deset do dvadeset riječi će biti sasvim dovoljno. Ispod toga možete složiti kratki tekst o samoj ponudi i njenim prednostima, ali opet bez suvišnih detalja. Ne želite da se osoba izgubi u vašim složenim rečeničnim strukturama i apstraktnim objašnjenjima. Svoju poruku potkrijepite barem jednom fotografijom ili video zapisom koji objašnjava uslugu ili proizvod. S obzirom da ljudski mozak procesira fotografije mnogo brže nego tekst, to će vjerojatno biti prva stvar koju se posjetitelj vidjeti i koju će odmah zapamtiti. Pazite na kvalitetu i relevantnost u odnosu na ponudu. Stavljanje generičkih fotografija ponekad vas isprva može koštati manje, no ne ispunjavaju li svoju svrhu, zapravo ne dobivate ništa za vrijednost koju ste uložili.
Ne zaboravite ubaciti i dodatne elemente po potrebi, tipa svjedočanstva zadovoljnih klijenata. Uvijek je lijepo vidjeti da vas netko cijeni dovoljno da svojim imenom i prezimenom stane iza svog iskustva s vama, a to će automatski opustiti i sve koji su skeptični prilikom nabave i plaćanja vaše usluge ili proizvoda.
Na kraju svega pobrinite se da upotrijebite upečatljivi Call-To-Action koji će ispuniti i krajnji cilj vaše stranice. Bez njega je sve ovo uzaludno, jer čemu pojašnjavati ono što nudite, ako nigdje ne pokažete i način na koji se do istoga i dolazi. Promijenite font, uokvirite poveznicu na poseban način, igraje se bojama, stavite strelice… Sve što privlači pažnju na taj sitni, ali iznimno bitan detalj je dobrodošlo.
Primjer landing stranice
Landing page kao preduvjet za Google i Facebook oglašavanje
Kada jednom složite svoj landing page, vaš posao nije ni izbliza gotov. Naime, za najbolji ROI (Return Of Investment, tj. profitabilnost vaše kampanje) potrebno je optimizirati ga za svaku metodu oglašavanja pojedinačno. Kada su u pitanju Google oglašavanje ili Facebook oglašavanje, vaš oglas i vaš landing page moraju raditi zajedno kako bi postigli isti cilj. Kada govorimo o plaćenom oglašavanju, moramo znati da je ono zaslužno za 65% klikova prilikom pretraživanja ključne riječi s namjerom kupnje. A upravo ta namjera je ono čemu se trebate najviše posvetiti. Jednom kada posjetitelj klikne, on želi ostvariti određeni cilj – recimo kupiti vaš proizvod. Čim pristigne na vašu stranicu, trebate mu jasno dati do znanja gdje to može odmah i napraviti! Ne želite mu dati priliku da ode negdje drugdje niti da mora posebno tražiti način da dođe do svog cilja.
Na isti način iskorištavate i ključne riječi – razmislite kojim bi se pojmovima mogla koristiti osoba koja želi doći do onoga što vi nudite. Samo zapamtite, više od 20 riječi u jednoj oglasnoj grupi bi vam moglo otežati posao kada je u pitanju prilagodba oglasa ovisno o postignutim rezultatima. Radije krenite s njih manje i pratite koje od ključnih riječi vam donose najbolje rezultate. Imajte na umu da Google uvijek ocjenjuje tri najvažnija kriterija: relevantnost, korisnost i originalni sadržaj, zato neka ključne riječi reflektiraju tu filozofiju. Originalnost se odnosi na dio u kojem nećete samo kopirati i lijepiti isti tekst na svaki landing page, već ćete ga prilagoditi publici koju određeni medij ima. Ni slučajno nemojte stavljati ključne riječi koje nemaju nikakve veze s vašom ponudom, ma koliko one popularne bile u pretragama – Google to zasigurno neće cijeniti i bit ćete kažnjeni.
Savjet za kraj: svakako ne zaboravite svoju landing stranicu napraviti u formatu prilagođenom za mobilne uređaje. Iskustvo pokazuje kako sve više ljudi koristi upravo svoje mobitele i tablete kada ih uhvati želja za shoppingom, a tu priliku u online poslovanju zasigurno ne smijete propustiti. Kao ni sve one koji nemaju strpljenja čekati da se vaša loše postavljena stranica učita do kraja. Poradite na detaljima za koje mislite da i nisu bitni – oni su obično ti koji na kraju budu presudni.