Landing page, odnosno landing stranica,  je jedan od najbitnijih pojmova u digitalnom marketingu, no većina ljudi ili nisu upoznati s ovim pojmom ili nisu sigurni na što se točno odnosi.

Ako vas zanima što je točno landing page, zašto je bitan, te kako vam može pomoći unaprijediti poslovanje, pročitajte tekst u nastavku.

Web stranica vs Landing page

U doslovnom prijevodu, pojam “landing page” se odnosi na stranicu na koji korisnik “sleti” (land), odnosno na pod-stranicu vašeg weba s kojom se korisnik prvi put susretne. Na primjer, može se raditi o naslovnoj stranici, određenom članku na blogu ili stranici za kontakt.

Ipak, u digitalnom marketingu se pojam landing page odnosi na nešto sasvim drugo. Svaka stranica na koju korisnik doslovno “sleti” nije nužno landing page, već obična web stranica.

Jednostavno gledano, da stranica bude landing page mora:

  1. Imati neku vrstu obrasca ili formulara za prikupljanje informacija.
  2. Biti izrađena isključivo za prikupljanje informacija o korisniku putem dotičnog obrasca ili formulara.

Obrazac služi prikupljanju informacija o korisnicima, tj. potencijalnih klijetima, kao što su ime, email, telefonski broj i sl. Oni se mogu nalaziti na bilo kojoj stranici vašeg weba (npr. obrazac za kontakt) no landing page je stranica rađena oko samog obrasca – njezin glavni cilj je prikupljanje informacija o korisnicima i posjetiteljima vašeg weba.

Sales page

No, uspješna landing stranica je samo dio prodajnog procesa putem digitalnog marketinga. Landing page koja je dizajnirana za prezentaciju i prodaju proizvoda ili usluga se zove sales page, odnosno prodajna stranica.

call to action

Sales page je slična landing stranici, no osim osnovnih informacija o proizvodu/usluzi te što korisnici mogu dobiti kupnjom ili pretplatom, sadrži dodatne elemente kao što su pohvale i komentari kupaca, detaljni sadržaj onoga što se nudi, primjerak (npr. poglavlje iz knjige), te konačno – link za jednostavnu online kupnju.

Sales page može sadržavati više ili manje od navedenih elemenata, no prethodno spomenuti dijelovi su oni koji se najčešće koriste. Kao i kod svakog landing pagea, potrebne su jasne informacije, privlačan dizajn i tekst koji poziva korisnika na akciju.

Važnost i utjecaj

Landing stranice često nude nešto u zamjenu za korisnikove informacije, kao što se besplatne e-knjige, popusti ili informacije. Cilj ovakvih stranica je da korisnik “sleti” na nju, da mu na jednom mjestu budu prezentirane sve potrebne informacije, te zahtjev da ostavi svoj kontakt putem obrasca, u zamjenu za određeni “poklon”.

Cilj landing pageva je tzv. “konverzija”, odnosno pretvaranje običnih posjetitelja vaše stranice u potencijalne klijente.

Najčešće informacije koje se traže od korisnika su email i ime, čime se korisnici stavljaju na vašu mailing listu kako bi dobili svoj “poklon”. Većina korisnika će ostati na toj listi i nakon toga, te će moći primati vaše informacije i ponude.

Na taj način stvarate bazu potencijalnih klijenata kojima možete uzastopno dijeliti informacije o proizvodima, uslugama ili popustima.

Koliko su ovakve stranice efektivne? Evo nekoliko primjera.

64% marketinških stručnjaka je potvrdilo da su landing stranice najefektivniji način za testiranje vrijednosti produkta ili usluge. Kompanija Moz je samo s jednom landing stranicom ostvarila povećanje od 52%  u prodaji svojih članarina.

uspjeh

Landing stranice su dokazano efektivne, no njihov broj znatno utječe na uspjeh.

Kompanije s više od 30 landing pageva su ostvarili 7x veći broj potencijalnih klijenata, a kompanije s više od 40 stranica čak 12x veći brojpotencijalnih klijenata. Tehnološka kompanija Dell ima oko 1000 landing stranica čime su ostvarili 300% više konverzija klijenata.

Landing stranice dokazano povećavaju prodaju, ostvaruju veći povrat ulaganja (ROI), a 95% onih koji ih koriste bi preporučili ovu metodu drugima.Unatoč tome, veliki broj kompanija ne posjeduje niti jedan landing page.