Što reći, kakvu posluku porati – otkrit će marketing semiotika!

Komunikacijski stručnjaci ali i laici složit će se kako za uspješan marketing treba pažljivo kreirana strategija. Ne znam za vas, ali meni upotreba akademski potvrđene znanstvene discipline zvuči kao solidna strategija. Dame i gospodo, predstavljamo marketing semiotiku!

Dobar dan, ja sam marketing semiotika, kako vam mogu pomoći?

Osobe koje su u marketinškom poslu preko dvadesetak godina reći će vam isto što i vaše bake i djedovi: vremena su se promijenila. Baki i djedu u činjenici što više ne mogu raditi kolut naprijed, a biznismenima u promjenama na tržištu. Iako ovo već i vrapci na grani znaju, ne šteti još jednom ponoviti: prilikom prodavanja proizvoda i usluga, zapravo se prodaje ideja proizvoda ili usluge, a prilikom kupovanja ideje, ljudi se vrlo rijetko vode isključivom racionalnošću. Kao i u većini stvari, glavnu ulogu prilikom kupnje vrlo često odigraju emocije. Želimo proizvod koji nam nešto znači, uslugu koja predstavlja određeni životni stil, a u prezentaciji te emocije pomaže nam semiotika, te naravno agencija specijalizirana za marketing 🙂 .

Kako? Krenimo prvo od definicije. Najjednostavnije rečeno, semiotika je znanost koja proučava znakove, simbole i kodove te načine interakcije s kulturom i društvom kako bi  kreirali značenja. Za marketing su ti simboli, znakovi i kodovi slike, tonalitet, boje, glazba i dr. kojima je proizvod ili usluga brendiran, odnosno njegov kontekst. Ako nam je kontekst neke čokolade primamljiviji od druge, odabrat ćemo onu prvu. Možda prva u oglasu ima stanovitu životinjicu koja vam je jako simpatična ili nas njen okus podsjeća na onu lijepu večer kraj kamina, a zadatak je semiotike da to istraži i uvaži za sljedeći put!

Prema semiotici, jezik je oružje kojim komuniciramo različite simbole, kodove i znakove koji kreiraju značenja. Proučavajući i analizirajući jezik odnosno način na koji nešto komuniciramo, semiotika ujedno proučava i značenja. Promatrajući brend kao sustav određenih kodova, simbola i znakova, koji kreiraju određeno značenje, odnosno kontekst, semiotičkom analizom lako možemo otkriti korisne strateške trikove i savjete kako pridobiti željene korisnike.  Na taj je način semiotika slična kao content marketing, koji, za razliku od klasičnog, osmišljava cjelovit sadržaj i priču oko brenda kako bi što bolje upoznao svoje kupce i korisnike te stvorio odnos povjerenja. Zašto koristiti semiotiku onda, pitate se?

Evo zašto!

  1. Kada uzmemo u obzir  da ono što nudimo, proizvod ili usluga, nije izolirana od svog porijekla, kulture, lokacije na kojoj se nalazi, zbog boljeg razumijevanja možemo ju  bolje pozicionirati na tržištu u skladu s time.
  2. Takvo pozicioniranje pomaže nam da lakše upoznamo svoju publiku, njene želje i potrebe te prilagodimo svoj proizvod ili uslugu njima.
  3. Uzimanje konteksta u obzir omogućava nam preciznije kreiranje poruke koju želimo poslati jer bolje poznajemo svoju ciljanu skupinu.
  4. Ako nanovo ispitujemo kulturni i društveni kontekst svojeg proizvoda i potrošača možemo bolje prilagođavati svoje proizvode, usluge i poruke novim trendovima.
  5. Takva analiza može pomoći stvaranju novih ideja i strategija.
  6. Osim fleksibilnosti, može pomoći u stalnom razvoju brenda.
  7. Pomaže stvaranju dojma cjelovitosti i ‘zaokruženosti’ brenda.

Važno je pravilno pozicionirati svoj brand.

Područja gdje se može koristiti semiotika u strategiji vrlo su široka. Upravo  redovito analiziranje konteksta omogućava predvidjeti tu emociju koja će presuditi hoćemo li si nešto priuštiti ili ne. Kao primjer mogu nam poslužiti multinacionalne kompanije koje u cijelom svijetu prodaju svoj proizvod, no prilikom plasiranja i oglašavanja prilagođavaju proizvod i poruku određenom tržištu. Stanovita životinjica koja se pojavljuje u oglasu za čokoladu koja se emitira u Južnoj Americi i dijelovima Bliskog Istoka sigurno neće pokazivati palac gore jer se to u tim dijelovima svijeta smatra iznimno nepristojnim, a to je naučila jer je proučila kontekst u kojem se našla.

Sada, kad se semiotika predstavila, u nastavku ćemo vam pokazati koja su  područja u kojima se može iskoristiti te kako ju ukomponirati u digitalni marketing, a dotad, bez grižnje savjesti uživajte u čokoladi!

Izvori slika:

http://yworlds.com/

adexchanger.com

bostonlogic.com

Orginalan članak: http://goo.gl/UgpxFu