Cilj svake tvrtke je ostvariti napredak u odnosu na prethodnu te pospješiti svoje poslovanje u nadolazećoj godini. Biti upoznat s trendovima koji nas očekuju mogu vas učiniti konkurentnijima, pomoći u donošenju pametnih odluka i dati odgovor na pitanje: u kojem smjeru investirati svoj “marketing” budžet?
Jedno je sigurno, internet marketing će se nastaviti razvijati i mnoge će nove tvrtke ući u taj ogroman, kompleksan i promjenljiv svijet digitalnog marketinga. Pripremite se za nadolazeće promjene:
Mobile first kampanje koje ciljaju na mlađe potrošače
Ne treba posebno isticati kako su milenijalci (mlađa generacija potrošača u dvadesetim i ranim tridesetim godinama) skupina od iznimnoga interesa za brandove i oglašivače. Isto tako, poznato je da milenijalci život provode na društvenim mrežama i ne odvajaju se od svojih pametnih telefona. Istraživanje pokazuje kako čak 95 posto mladih u Hrvatskoj pristupa internetu putem smartphonea, što znači da će na našim prostorima još više porasti utjecaj mobile first digitalnih kampanja. Uostalom, već ove godine pojedini veliki brandovi u našoj zemlji napravili su znatan iskorak na Snapchat, a takav trend će se i u 2017. zasigurno nastaviti.
Kvaliteta ispred kvantitete u content marketingu
Kako pokazuje nedavno istraživanje instituta Zehnvier Research & Strategy, u 2017. godini tvrtke će povećati budžete za contentmarketinške projekte, više će ih promicati te – ono najvažnije – prednost davati kvaliteti nad kvantitetom. To je sasvim logičan smjer jer će u okruženju hiperprodukcije digitalnoga sadržaja korisnici više cijeniti i konzumirati sadržaj koji privlači pozornost svojom kvalitetom, originalnošću i jedinstvenom porukom. Usporedno s time, očekuje se i rast contentmarketinških budžeta.
Daljnje širenje native oglašavanja
Ako ste redovit konzument domaćih i stranih news portala, vjerojatno sve češće primjećujete primjere native oglašavanja, odnosno oglase koji su integrirani na web stranici tako da vizualno i stilski ne odudaraju od ostatka sadržaja te donose dodatnu vrijednost i informacije ciljanoj publici. U vrijeme kada klasični banneri imaju sve manji učinak, a sve više korisnika okreće se alatima za blokiranje online oglasa, native oglašavanje ima svijetlu budućnost.
Sadržaj s (kratkim) rokom trajanja
Nestajući ili efemerni sadržaji zbog svojega se roka trajanja doimaju ekskluzivnim i osobnim, što ih čini idealnim za sneak peekove, autentične behind the scenes uvide, promidžbene akcije i nagradne natječaje. Posebno je popularan među milenijalcima, s obzirom na to da je 81 % od 150 milijuna aktivnih korisnika Snapchata mlađe od 25 godina. Upravo je Snapchat potaknuo cijeli trend, a ova godina donijela je i konkurentski Instagram Stories, što znači da je samo pitanje vremena kada će i 2017. iznjedriti novosti kada je riječ o takvome sadržaju.
Neki sasvim novi oblici vizualnog sadržaja
S obzirom na velike količine slikovnoga i videosadržaja kojima je prosječan internetski korisnik svakodnevno izložen, potražnja za novim oblicima vizualnog izražavanja sve je veća. Internetom već neko vrijeme kruže hibridni vizualni sadržaji poput cinemagrapha i stereoskopskih slika, a u 2017. godini možemo ih očekivati još i više, kao i pojavu novih zanimljivih hibrida.
2017. je godina koja ide uživo
Tko ove godine nije pokrenuo opciju “prijenos uživo” na Facebooku, neka digne ruku! Videosadržaj uživo korisnicima daje mogućnost sudjelovanja u događajima na kojima u stvarnosti ne bi imali prilike prisustvovati (političke debate, predstavljanje novih proizvoda, “red carpet” događaji…). U Hrvatskoj se zasad aplikacije poput Facebook livea ili YouTube livea najviše koriste u političkoj komunikaciji ili informativnim medijima, s ponekim izletima social media influencera. Ipak, zbog aplikacija koje omogućuju jeftinu izvedbu prijenosa uživo, za očekivati je da će se tom trendu prikloniti i mnoge tvrtke u svrhu marketinga.
Personaliziran sadržaj – sadržaj samo za mene!
U prostoru digitalnoga marketinga sve je veća gužva i potrebno je mnogo više da se tvrtke, organizacije i institucije istaknu sa svojim sadržajem prema ciljanoj publici. Kako bi se postigao što bolji učinak (vidljivost, prodaja, interakcija…), sadržaj je potrebno oblikovati tako da krajnji korisnik dobije mogućnost poistovjećivanja s brandom i osjećaja “vlasništva” nad porukom. To može biti uključivanje u dizajniranje ambalaže s našim osobnim dodatkom (fotografija, ime…), preporuke za sadržaj koji bi nam se mogao svidjeti, osobni e-mail prilagođen nama… Svi volimo kada naš omiljeni brand zna što želimo i to ponudi samo nama! Personalizacija i dinamički sadržaji važan su alat digitalnoga marketinga koji omogućuje da proizvodi pronađu izravan put do svoje ciljane skupine, a iduća će godina zasigurno bilježiti porast takvoga oglašavanja te nove, još profinjenije načine targetiranja.
Život u proširenoj stvarnosti nije rezerviran samo za Pokémone
Šest godina nakon prve hrvatske igre u proširenoj stvarnosti Air Raid, alarm za buđenje digitalnoga marketinga na našim prostorima ove je godine uključila Pokémon GO igra! Iako je prvotno uzbuđenje ubrzo splasnulo, trag koji su Pokémoni ostavili još čeka svoju slavu – mogućnost još jače interakcije između korisnika i tvrtki. Ove su godine građani Hrvatske sudjelovali u malome eksperimentu dviju velikih domaćih tvrtki koje su se priklonile vrućemu pokémonskom trendu i iskoristile igru u marketinške svrhe. Magična privlačnost proširene stvarnosti iduće će godine biti još veća, a nadamo se da ćemo je imati prilike više koristiti na domaćem terenu.
‘Kružni’ video je hit
Snapchat je nedavno predstavio nove Spectacles naočale za snimanje koje mogu zabilježiti i sadržaj u obliku videozapisa u trajanju od deset sekundi. Istodobno, tvrtka je najavila i novi kružni videoformat u rasponu od 115 stupnjeva gledišta, sličan onome kakav ima i samo ljudsko oko. Prisjetimo se, krajem prošle godine Mark Zuckerberg je na svome profilu na Facebooku objavio i prvi video od 360 stupnjeva, a nakon toga sve ostalo je bilo povijest. Daljnji naglasak na videosadržaj već smo odavno predvidjeli, no sada će to iskustvo biti još bogatije i “zaokruženije”.
Mobilno iskustvo ispred svega
Sada već i službeno provodimo više vremena na mobilnim uređajima nego pred televizijskim ekranom ili računalom. Nedavno provedeno istraživanje pokazalo je kako od 82 % korisnika Twittera koji na dnevnoj bazi gledaju video, 90 % to čini upravo putem svojega mobitela. Google je prošle godine transformirao svoj algoritam za mobilnu pretragu, što se najviše odražava na rangiranje web stranica među rezultatima mobilne pretrage. Kako web stranice koje nisu optimizirane za mobilne uređaje mogu zbog te promjene osjetiti negativne posljedice, očekujemo da će brandovi sve više poraditi na mobile-friendly i responzivnim stranicama.
Novim kanalima do novih kupaca
U svijetu i kod nas sve je prisutnija potreba za konverzijom komunikacije na društvenim mrežama u području prodaje i marketinga. Aplikacije za slanje poruka tako dobivaju višestruku funkciju pa se, osim za dopisivanje s prijateljima, koriste i u promidžbene svrhe te kao kanali kojima brandovi dolaze direktno do kupaca ili rješavaju probleme korisnika. The Wall Street Journal navodi primjer azijskih korisnika koji vole imati mnoštvo opcija na raspolaganju te aplikacije koriste za kupnju, igranje igara, sadržaj, razne pogodnosti, stickere itd. U našim pak okvirima ove smo godine već vidjeli kampanje telekoma na Viberu i ponudu ekskluzivnih stickera za korisnike, a to je samo početak.
Virtualna stvarnost postaje mainstream
Pokemon GO pokazao je da proširena stvarnost može privući pozornost masa, a istodobno korisnicima postaje sve “jasnija” i pristupačnija virtualna stvarnost, koja će marketingašima donijeti mnoge kreativne izazove u stvaranju inovativnoga sadržaja. Primjere uspona virtualne stvarnosti ne moramo tražiti samo u bijelome svijetu – dovoljno je primijetiti kako smo donedavno VR naočale mogli isprobati isključivo na promidžbenim događanjima ili specijaliziranim sajmovima, a sada ih domaće telekom kompanije uvrštavaju u svoju ponudu uređaja. Dobro došli u budućnost!