Riječ je o segmentu online marketinga kojim se pomoću emaila, odnosno newsletterapromoviraju proizvod ili usluga nekog poduzeća. Koliko ste puta dobili hrpu poruka od nekog proizvođača koji je time htio promovirati svoje proizvode? Vjerojatno previše. Kako se i vi sami ne bi našli u skupini obrtnika koji pretjeruju s količinom marketinških emailova, donosimo vam nekoliko korisnih savjeta kako email marketingom najbolje unaprijediti svoje poslovanje.
Prema istraživanju Radicati Group, više od 3,7 mlijardi ljudi diljem svijeta koristi email, što je gotovo polovica svjetskog stanovništva. Stoga, vjerujte kad vam kažemo da ćete email marketingom dosegnuti puno veći broj ljudi jer je riječ o jednom od najefektivnijih oblika oglašavanja.
Publika i sadržaj – glavni faktori
Prvo što će osobu privući da otvori vaš email je njegov naslov. Naslovi poput ”PAŽNJA! NUDIMO VAM VELIKE POPUSTE”, zvuče kao običan spam koji nitko neće otvoriti. No, kada odredite svoju ciljanu publiku, onda ćete savršeno znati koje naslove i sadržaj trebate upotrebljavati.
Marketinški email možete slati na adrese koje su vam dale osobe koje su nekada obavile kupnju na vašoj stranici ili su pružile potrebne informacije vašoj web stranici ispunjavajući kviz, anketu, nagradnu igru i slično. Sadržaj newslettera bi uvijek trebao sadržavati ime pošiljatelja i barem jednu fotografiju i/ili video te linkove vaših društvenih mreža. U njemu pišite o zanimljivim informacijama vezanim za vašu tvrtku, spomenite nadolazeće događaje i posebne ponude. Naravno, time ćete ih ujedno i podsjetiti da vaša tvrtka postoji i da je možda vrijeme za još jedan posjet.
Dvije najveće prednosti email marketinga su njegova cijena i lakoća korištenja. Ovo je jedan od najjeftinijih načina kako efikasno doći do ljudi te ih uvjeriti da odu na vašu stranicu i kupe proizvod ili uslugu. Također ga je vrlo lako napraviti. Primjerice, odete na stranicu MailChimp i u par koraka složite prvi marketinški email. Riječ je o jednoj od najpopularnijih stranica, koja početnicima nudi besplatno korištenje sve dok e-mail lista ne prelazi 2000 pretplatnika, a plaćena verzija počinje već od 10 dolara mjesečno.
Četiri stvari koje morate zapamtiti:
- Napravite svoju listu – kupovanje gotovih e-mail listi je samo nepotreban trošak. Time ćete dobiti nepoznate ljude, koji vjerojatno nemaju nikakve veze s proizvodima i uslugama koje vi nudite. Najbolje je da na stranici koristite bannere putem kojih ljudima nudite slanje newslettera, ali im usput ponudite nešto u zamjenu. Primjerice, ako prodajete preparate za vježbanje, napišite: ”Prijavite se i poslat ćemo vam 5 vježbi kojima ćete učvrstiti trbuh”.
- Omogućite unsubscribe – ne možete se svima svidjeti i neki ljudi će u određenom trenutku odlučiti da više ne žele primati vašu poštu. Vi im to morate omogućiti putem opcije ”unsubscribe” ili ”odjava”, koja se najčešće nalazi na samom dnu emaila.
- Nemojte stalno slati ponude – neprestano slanje ponuda može natjerati ljude da se odjave od primanja newslettera. Zato trebate uključiti i neki drugi sadržaj, poput zanimljivih novosti, izvještaja, ili savjetakoji ćete im pomoći u svakodnevnom životu.
- Tretirajte svaku osobu s poštovanjem – ako vam je netko dao svoj email, to je učinio zato što vam vjeruje i vi se prema njemu trebate odnositi s poštovanjem. Primjerice, osigurajte slavljenicima rođendanske popuste od 20% jer ćete tako ostati u lijepom sjećanju te osobe, koja će vijest da ste ju nagradili podijeliti i sa svojim poznanicima, a velika je stvar ako se barem jedna od tih pet osoba također odluči prijaviti na vaš newsletter.
Pratite što vam kažu brojke!
Najvažnije brojke koje trebate pratiti tijekom slanja newslettera su Open Rate i Click Rate, koje u slučaju MailChimpa možete vidjeti pod sekcijom reports. Open Rate je postotak svih osoba koje su newsletter otvorile u svom inboxu, dok je Click Rate postotak svih onih koji su kliknuli na neki od linkova u newsletteru. Osim toga, trebate pratiti i broj onih koji su se odjavili s liste pa tako možete izračunati i Unsubscribe Rate.
Što je GDPR? (General Data Protection Regulation)
Svaka tvrtka koja prikuplja i čuva podatke o građanima ili korisnicima u EU pa tako i vaša, od 25. svibnja mora se pridržavati novih pravila o zaštiti privatnih podataka korisnika, koja su u skladu s Uredbom o općoj zaštiti podataka. Glavni cilj GDPR-a je unaprijediti sigurnost osobnih podataka korisnika te spriječiti njihovu zlouporabu. Među tim podacima se nalaze:
- Ime i prezime, adresa, telefonski broj, OIB
- Podaci o obrazovanju i stručnoj spremi
- Podaci o kreditnom zaduženju i računima u banci
- Web podaci: lokacija, IP adresa, cookie data, RFID tagovi
- Zdravstveni i genetski podaci
- Biometrijski podaci (otisak prsta, snimka šarenice oka)
- Rasni ili etnički podaci
- Politička opredjeljenja
- Seksualna orijentacija
Nakon usvojenog znanja, više vas ništa ne sprječava od slanja prvog marketinškog emaila!