Šest najvažnijih digitalnih inovacija u 2016. godini
Iako je prošlo tek malo više od trećine godine, u digitalnome svijetu već je toliko novih stvari kojima se moramo prilagoditi. Za vas smo izdvojili neke od najbitnijih inovacija na području digitalnoga marketinga i društvenih mreža.
Zašto je to važno? Zato što konkurencija već sve to uvodi u svoju praksu i zato što nitko neće čekati da se prilagodite, već sve morate raditi u hodu i brzo jer mnoge novine tek dolaze.
Facebookove reakcije
Svima nam je dobro poznato da je Facebook početkom godine uveo i reakcije pomoću kojih se možete izraziti više nego samim Likeom. Reakcije su promijenile način na koji se komunicirate omogućile fanovima da pokažu je li im se i koliko nešto svidjelo, umjesto ostavljanja hrpe, često nedorečenih i nejasnih komentara.
Zašto su važne – broj korisnika Facebooka na mobilnim uređajima se povećava, a korisnici baš i nisu pobornici pretjeranoga tipkanje preko telefona. Reakcije im stoga umnogome olakšavaju komunikaciju. Izvještaji digitalaca sada moraju sadržavati sve reakcije kako bi se na najbolji način analiziralo utisak koji ste sadržajem ostavili na svoje fanove.
Emitiranje uživo i sve veća popularnost videosadržaja
Facebook je omogućio live emitiranje videosadržaja, kao i notifikacije kada je riječ o liveu branda čiji ste fan, a nedavno je omogućio i interaktivnost u videokampanjama. Ta interaktivnost omogućuje vam da tijekom gledanja videa postavite neko pitanje, linkate sadržaj ili neki drugi oblik dodatnoga predstavljanja.
Periscope je uveo emitiranje uživo putem Twittera, bez potrebe otvaranja samoga Periscopea.
Twitter je tijekom veljače predstavio First View, odnosno videoreklame koje se pojavljuju odmah čim otvorite ovu mrežu.
Instagram je omogućio videoreklame od 60 sekundi, umjesto ograničenja na 15.
Snapchat je predstavio svoj novi poboljšani Chat 2.0. koji omogućuje slanje videoporuka do 10 sekundi.
Zašto je važno – ne treba vam nikakva specijalna matematička računica da dođete do zaključka kako će ova godina biti godina video sadržaja. Sve se mijenja iznimno brzo, korisnici su već prezasićeni klasičnim sadržajem te će biti prijeko potrebno uložiti malo više novca i kreativnosti kako biste privukli i zadržali njihovu pozornost. Ako želite biti u tijeku, hitno uključite video sadržaje u svoju digitalnu strategiju.
Instagramov algoritam
Instagram je izgubio svoju savršenost za marketingaše. Kada biste prije postavili sadržaj na Instagram, mogli ste biti sigurni da će ga svatko vidjeti. Ipak, svaka dobra priča ima i svoj kraj. Zbog velikoga broja korisnika, koji svakim danom i sve više raste, Instagram je uveo algoritam, sličan Facebookovu, koji vam prikazuje samo one sadržaje koje stvarno želite, s kojima ostvarujete interakciju i najčešće komentirate. Out of topic Instagram omogućio je i upravljanje s maksimalno pet profila istodobno. To je zasigurno olakšalo posao community menadžerima.
Zašto je važno – ako želite zaokupiti pozornost korisnika i ostvariti što bolju interakciju s njima, veoma je važno. Naime, ako nekome niste prezanimljivi, vaši će mu se postovi u jednome trenutku prestati prikazivati ili će se prikazivati rjeđe. Naravno, tu su uvijek dobri stari oglasi, aliorganski reach i interakcije ono su što je nezamjenjivo.
Instant articles na Facebooku
Novina koja je od veljače dostupna svim izdavačima – instant članci na Facebooku. Instant članci omogućuju vam direktno čitanje teksta nekoga portala na Facebooku. Naravno, na svome sajtu možete pratiti analizu čitanja tih članaka.
Zašto je važno – riječ je o još jednoj pogodnosti za korisnike mobilnih uređaja jer sada ne moraju trošiti vrijeme i čekati da se neka stranica učita, nego lako mogu čitati na samome Facebooku. Vrijeme će pokazati koliko će instant članci postati popularni i koliko će pridonijeti vašim konverzijama.
Snapchat geofilter
Bilo da ste pojedinac ili mala tvrtka, sada možete kreirati vlastite geolokacijske filtere pri slanju snapova ili uvrstiti postojeće.
Zašto je to važno – po cijeni od pet dolara pa naviše, možete pristupiti cijelome jednom novom kanalu oglašavanja. Snapchat je jedna od najbrže rastućih mreža pa, ako su vam ciljne skupine mlađe od 18 godina, ovo je iznimno važno.
Virtualna realnost postaje mainstream
Zahvaljujući tvrtkama poput Oculusa, Sonyja, PlayStationa, HTC-a i Samsunga, virtualnu realnost možete si priuštiti već po cijeni od 80 dolara. Neke tvrtke i organizacije, poput Unicefa, u svoje su strategije komuniciranja s javnošću, influencerima i novinarima, već uključile VR. Prisjetimo se, Facebook je početkom veljače najavio formiranje “Social VR” tima.
Dakle, 2016. već nam je donijela mnogo toga, a zamislite samo što nas sve očekuje do kraja godine…