digitalni marketing tabitha

Nekoliko stvari na koji morate obratiti pažnju kada planirate digitalnu kampanju

Bez obzira na to radi li se o isključivo digitalnoj kampanji ili onoj koja je vezana uz offline, na neke stvari prilikom planiranja uvijek treba obratiti pozornost.

1. Rok je svetinja
Prije Jasno&Glasno izdavali smo tiskani magazin Plan B koji je točno određenog datuma i sata morao doći u tiskaru, zbog čega je sve moralo uvijek biti riješeno na vrijeme. Upravo to, kao i naš prijašnji rad za tiskane medije, naučio nas je da je krajnji rok stvar koja se mora apsolutno poštivati. I naši stavovi oko toga iznimno su čvrsti – zato savjetujemo da ga postavite nekoliko dana prije samog početka kampanje za svaki slučaj ako nešto pođe po zlu. Ovo je iznimno važno u slučaju produkcije aplikacija, mikrostranica ili bilo kakvih drugih naprednijih stavki kampanje kada je potrebno više vremena da se poprave stvari ako nisu dobre.

2. Kreativa je centar priče
Iza svake kampanje stoji neko kreativno rješenje, bez obzira na to nazire li se tek ili se na tom rješenju zasniva cijela kampanja. Ono ne mora nužno biti u prvome planu, ali se uvijek tu negdje provlači. I to je jedna od prvih stvari o kojoj ćete početi razmišljati kada je riječ o kampanji. U Jasno&Glasno imamo dvije sobe za razradu kreative, ali u obje sve kreće od whiteboarda koji se šareni do kraja sastanka. Premda će tradicionalniji stvaraoci kampanja biti skloniji jednoj velikoj ideji iza cijele kampanje, mi smatramo da u digitalnom svijetu može postojati i više malih dobrih ideja prilagođenih pojedinoj platformi.

3. Formati i platforme vrlo su raznovrsni
I dok su krajnji rok i kreativa konceptualno isti kao i u offlineu, formati i platforme potpuno su druga priča. U offline oglašavanju nije se mnogo toga promijenilo, dok se u digitalnom svijetu stvari mijenjaju gotovo svakodnevno. Facebook formati, IAB-ovi standardi bannera, tehnologije proizvodnje sadržaja, formati sadržaja… Kod digitalnih kampanja morate vrlo dobro poznavati sve platforme i formate kako biste jasno znali odrediti na kojima će se realizirati vaša kampanja. Poznavanje je važno jer nećete rasipati budžet na platformu na kojoj vaša poruka nikome nije važna. Ili na formate kojima nećete doprijeti do publike.

4. O ciljevima ovisi gdje se realizira kampanja
Jednom kada usvojite poznavanje digitalnih platformi i formata, znat ćete i odakle kreće i gdje se pojavljuje vaša kampanja. Možda će krenuti od mikrostranice, pojaviti se na Instagramu i Twitteru. A možda će biti samo Facebook kampanja s malo Google oglasa. Sve ovisi o tome koji su vam ciljevi i gdje se nalazi vaša publika. No sigurno je da nećete pokriti cijeli digitalni sustav, već samo njegov manji dio.

5. Mjerenje počinje sada!
U digitalnom svijetu analitika je izvrsna i često trenutna. Gotovo odmah znate kakve rezultate određeni format / platforma donosi, i upravo zato ništa nije zapisano u kamenu! Ako jedan Facebook oglas ne funkcionira, zaustavite ga i pustite da drugi, bolji odradi posao. Ako korisnici ne dolaze do vašeg sadržaja, pojačajte kanale distribucije. Kod digitalnih kampanja sve se mjeri od početka kampanje te se improvizira ako za tim postoji potreba. Prije samog pokretanja kampanje morate dobro znati što ćete i kako mjeriti.