Sjećate li se starih vremena kad je ime brenda bilo sinonim za određenu grupu proizvoda?
Niste tražili pastu za zube nego Kalodont (ne piše se “kaladont”).
Niste tražili tabletu protiv bolova nego Aspirin.
Niste tražili čokoladni namaz nego Eurocrem.
Stvar je u tome što je u stara vremena konkurencija bila manja, isto kao i broj marketinških kanala. Danas je borba žešća i da biste postali novi Kalodont, Aspirin ili Eurocrem ključ uspjeha je – ponavljanje.
Ne možete malo oglašavati pa onda malo ne. Potrošački mozak prima informacije 365 dana u godini; ako nisu vaše onda su od vaše konkurencije.
ZAŠTO JE PONAVLJANJE BITNO U MARKETINGU?
Mozak lakše procesuira informacije koje je već vidio; ako ih je već vidio, više ih favorizira jer mu nisu nepoznate.
Evo kako to izgleda u praksi:
Vjerujem da je većina gledala crtić “Frozen”. Iako je u filmu zapravo mala Anna pozitivan lik priče, u Americi je porastao broj beba koje se zovu – Elsa.
Zašto? Trebam li uopće odgovoriti na ovo pitanje? Koliko ste puta čuli Elsu i njezin “Let it go”?
Drugo istraživanje o utjecaju ponavljanja riječi na poziciju pjesama na Billboard ljestvici* je pokazalo da bolje prolaze pjesme koje se češće vrte (ništa čudno), ali i koje imaju tekst koji se češće ponavlja.
Ovo istraživanje vam je ujedno dalo i znanstveni odgovor zašto su pjesme Vjekoslave Huljić toliki hitovi u ovim krajevima.
Zaključak: ponavljanje je majka znanja čak i u marketingu. Otvorite svoj Facebook profil i pogledajte koji statusi vam najviše privuku pažnju – oni koje podijeli ili lajka najviše vaših prijatelja.
Najbolji primjer je – vrijeme. Kada padne snijeg, Facebook je pun snježnih slika, ljeti su to nožni prsti i more, kad je nevrijeme svi pričaju o nevremenu, a sve navedeno se može sažeti u jednu vrlo pametnu rečenicu nepoznatog autora:
I prije je padala kiša, ali nikad nije imala tako jaki marketing.